مقالات, استفاده از فلزات

اهمیت خرید ضایعات برنجی و 5 دلیل اصلی آن

اهمیت خرید ضایعات برنجی زمانی بیشتر آشکار می شود که دریابیم این فلز یکی از بزرگترین منابع تولید و بازیافت در بین فلزات پربازده به چرخه صنعت می باشد. یکی دیگر از دلایل اهمیت خرید ضایعات برنجی انعطاف و زیبایی بودن این آلیاژ می باشد ا از طرفی بازیافت آن از طریق خرید ضایعات برنجی بسیار مقرون به صرفه تر از سایر روش های دسترسی به آن خواهد بود.

امروزه به منظور رونق بخشیدن به صنایع مختلف اهمیت خرید ضایعات برنجی بیش از همیشه به اثبات رسیده است. فلز برنج به عنوان یکی از نخستین فلزاتی که مورد استفاده بشر قرار گرفته است در آثار و مجسمه های بر جا مانده از تمدن های تاریخی می تواند  بیانگر نقش و اهمیت این فلز ارزشمند  و کاربردهای آن باشد. هر چند در کنار بر شمردن فواید و ویژگی های منحصر به فرد این فلز نباید از نقش بازیافت و چرخه مفید دسترسی مجدد به منابع ارزشمندی چون ضایعات برنجی غافل شد.

 از این قضیه نیز نباید غافل شویم که اهمیت خرید ضایعات برنجی همواره یکی از بهترین منابع قابل اتکا برای سرمایه گذاران به شمار می رود. از سویی نیز هزینه های جانبی اندک می تواند دستیابی به این فلز بازیافت و اهمیت خرید ضایعات برنجی را  بیشتر توجیه کند. کوتاه سخن این که در مطلبی که پیش رو دارید سعی کردیم تا دلایل اهمیت خرید ضایعات برنجی و بازیافت آن را برای شما تشریح کنیم. بنابراین اگر قصد دارید در این زمینه اطلاعات قابل توجهی کسب نمایید حتما تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا با این مراحل و نیز دلایل اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

ضرورت و اهمیت خرید ضایعات برنجی

اهمیت خرید ضایعات برنجی هم به روش سنتی و هم به شکل مکانیزه می تواند معایب و محاسنی را در پی داشته باشد و با این وجود همواره بازدهی و کارایی این فلز سودمند در صنایع بر سایر معایب آن برتری دارد. برخی از مهمترین دلایلی که می تواند بیانگر اهمیت خرید ضایعات برنجی باشد عبارتند از:

  • چکش خوار بودن و انعطاف فلز برنج
  • قیمت مناسب آن
  • مقاومت در برابر سایش و اکسیداسیون
  • ماندگاری بالا
  • مقاومت در برابر دمای بالا

یک یادآوری درباره اهمیت خرید ضایعات برنجی

در خصوص اهمیت خرید ضایعات برنجی ذکر این نکته نیز لازم است که بازیافت این فلز در برخی موارد با مخاطرات و مشکلاتی همراه بوده است. البته به طور کلی روند جداسازی و تفکیک قراضه فلزات می تواند از حساسیت های خاصی برخوردار باشد. به عبارتی دیگر این کار می تواند در مواردی سلامت افراد را تهدید کند. از همین رو لازم است تا همواره با احتیاط و رعایت اصول ایمنی اقدام به جداسازی این ضایعات نموده و اصول ایمنی را در این زمینه رعایت کنید. از طرفی وجود مواد سمی و دارای تشعشعات مضر برای بدن نیز لزوم استفاده از لباس و تجهیزات ایمنی را در این زمینه بیشتر مطرح می کند.

اهمیت خرید ضایعات برنجی و تجدید حیات صنایع

بارزترین شاخصه و دلایل اهمیت خرید ضایعات برنجی با رونق گرفتن کسب و کارهای مربوط به بنگاه های مختلف ارتباط دارد. در واقع بازیافت ضایعات برنجی می تواند چرخ صنایع مختلف را نیز به گردش درآورد.همچنین این ضایعات به دلیل زیست محور بودن آن می تواند در زمره مشاغل سالم و پویا برشمرده شود که می تواند ضمن درآمدزایی و اشتغالزایی به روند تولید در صنایع مختلف نیز یاری برساند که در نوع خود قابل توجه است. با این وجود اگر چنین بپنداریم که اهمیت خرید ضایعات برنجی صرفا به منظور استفاده از این فلز در یک یا چند صنعت خاص و محدود از قبیل تولید انواع لوله و اتصالات مختلف خلاصه می شود به بیراهه رفته ایم.

طیف گسترده ای از صنایع از قبیل صنایع کشتی سازی و پیشران آن و حتی خودرو سازی نیازمند استفاده از این فلز به منظور استفاده در خطوط تولید مربوطه می باشد. ضایعات برنجی همچنان که صنایع مختلف را می تواند متحول سازد همچنین قادر است تا بار دیگر کیفیت و رونق برخی تولیدات خاص از قبیل کارکردهای این فلز در زمینه تولید آلات موسیقی را نیز تضمین نماید.

بنابراین همانطور که اشاره کردیم بازیافت و خرید ضایعات برنجی می تواند زمینه ساز رشد و گسترش موارد دیگری از قبیل هنر و معماری نیز به شمار رود. اهمیت خرید ضایعات برنجی از دیدگاه اقتصادی و نیز بازیافت آن یک روند پیوسته و کاملا مرتبط به شمار می رود که دور ریزی و استهلاک محصولات فلزی را به حداقل ممکن کاهش می دهد. فلز برنج که در آن مس و روی با درجات خلوص مختلفی ترکیب شده اند توانسته است در بازار تولید به رقابت فشرده ای با سایر محصولات بازیافتی از قبیل پلاستیک و فلزات قابل بازیافت دیگر نیز دست بزند.

اهمیت خرید ضایعات برنجی و بازیافت آن با شکوفایی اقتصادی

همانطور که اشاره کردیم از جمله دلایل قابل توجه اهمیت خرید ضایعات برنجی دستیابی مجدد به این فلز پس از بازیافت آن است. قراضه های خانگی یا صنعتی پس از انبار کردن توسط مشتریان یا به صورت انبوه و در مواردی در مقیاس های کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. انواع محصولات باز تولید شده در این چرخه دوباره به شکل محصولات متعددی تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. 

از جمله منابعی که می تواند درآمد ملی را متحول سازد وجود ذخایر و معادن مختلف می باشد. این محصولات می توانند هم به شکل صنعتی و هم در مصارف خانگی و حتی هنری نیز مورد استفاده قرار گیرند. ویژگی های بارز فلز برنج موجب شده است تا مشتریان متعددی خرید ضایعات برنجی را بر سایر موارد ترجیح دهند. در پایان یکی دیگر از دلایل اهمیت خرید ضایعات برنجی در واقع مقرون به صرفه بودن این محصول و بازیافت آن بر سایر ضایعات فلزی و به خصوص آهن یا پلاستیک است.

در این بین شرکت ها و خریداران متعددی نیز مشغول فعالیت بوده و از همین رو ضمن ایجاد اشتغال می توان با گسترش و رشد صنایع مختلف روند تولید را نیز سرعت بخشید. هنر بازیافت در واقع هنر بهره وری و بهینه سازی انرژی نیز برشمرده می شود. بدین معنی که می توان انرژی مصرف شده به منظور تبدیل یک فلز را از طریق بازیافت آن ذخیره نمود. همچنین می توان با صرف هزینه های کمتری در مقایسه با تولید آن از طریق خرید ضایعات برنجی و تبدیل آن به ورقه های فلزی به منظور استفاده مجدد آن دست پیدا کرد.

منبع

https://highspeedmachiningbrass.com

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید