مقالات, استفاده از فلزات

بررسی کاربردهای خرید ضایعات مسی و 5 مزیت آن

خرید ضایعات مسی امروزه به یکی از منابع تامین تولیدکنندگان صنعت مس تبدیل شده است. چرخه بازیافت و استفاده مجدد از این فلز در مقایسه با استخراج آن از معادن بسیار راحت و از طرفی مقرون به صرفه بوده و از همین رو موجب گسترش تقاضا و به تبع آن ایجاد بازار رقابتی هم در زمینه فروش و هم در بازار تولید شده است.

امروزه در سطح جهانی با ایجاد و استفاده از تکنولوژی های مختلف صنعت مس دوران شکوفایی و رشد خود را سپری می کند. با این وجود خرید ضایعات مسی و تبدیل یا بازیافت آن همچنان در کشور ما در کنار شیوه های مدرن به شکل سنتی نیز رواج داشته و می تواند روند تولید و عرضه آن در بازار فروش مس را تا حدود زیادی تحت تاثیر خود قرار دهد.

نگاهی به تاریخچه فلز مس

امروزه از فلز مس در ساخت ورق مسی، صفحه ارت مسی و رول (کویل مس) استفاده می شود. قدمت این فلز ارزشمند به بیش از 10000 سال قبل و در واقع به شروع تمدن بشری بازمی گردد. مس یک فلز گرانبها و پرکاربرد می باشد که تقریبا هر یک از ما روزانه به نمونه هایی از آن در خانه یا محیط کار مواجه هستیم. ساده ترین نمونه های موجود را می توان ظروف و اشیای مختلف مسی از قبیل انواع بشقاب یا کاسه و نمونه هایی از کابل های مسی موجود می باشند.

هر چند امروزه از نظر بهداشتی نیز توصیه می شود که استفاده از ظروف مسی را بر سایر فلزات ترجیح دهیم. در واقع از همان زمان که بشر به اهمیت بازیافت و بازگشت مجدد این فلز به عرصه تولید دست پیدا کرد خرید ضایعات مسی نیز به عنوان یکی از راه های  یعنی از نظر بهداشتی و مراقبتی نیز بالاتر از سایر فلزات قرار می گیرد.

در این مطلب سعی داریم تا شما را با روش های مختلف خرید ضایعات مسی و نیز ویژگی های این فلز در صنایع مختلف آشنا سازیم. بدین منظور لازم است تا ابتدا تعریفی از ضایعات مسی ارائه دهیم و سپس انواع ضایعات مسی را به شما معرفی کنیم.

ویژگی های های این فلز سرخ پرطرفدار و نحوه بازیافت آن نیز از سایر مواردی است که به ترتیب در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد. به فراخور این مطلب همچنین سعی خواهیم کرد تا در خلال مباحثی که در زمینه خرید ضایعات مسی مطرح می کنیم، تاثیرات خرید و فروش ضایعات مس را بر قیمت آن نیز مورد بررسی قرار دهیم.

بنابراین از شما میخواهیم که اگر قصد دارید اطلاعات جامعی در این زمینه کسب نمایید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه ضایعات مسی

روش های خرید ضایعات مسی

خرید ضایعات مسی در کشور موجب می شود تا صد در صد این مواد بار دیگر وارد عرصه تولید شده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند. نخستین تصویری که می توانید از خرید ضایعات مسی داشته باشید وانت بارها یا  و قراضه خرهایی باشند که غالبا با یک بلندگو در کوچه و خیابان ها مشاهده می شوند. این افراد  پس از خرید ضایعات مسی  این محصولات را به انبارهای مختلفی که به همین منظور ایجاد گردیده اند منتقل می کنند.

هر چند امروزه با وجود اپلیکیشن ها و برنامه های مختلفی که به همین منظور تولید شده اند این کار به صورت اینترنتی نیز انجام می شود با این وجود هنوز شیوه های خرید ضایعات مسی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.  ولی منظور از ضایعات مسی چیست و از چه طریقی می توان به این ضایعات دسترسی پیدا کرد.

بدین منظور لازم است تا ابتدا آماری را در زمینه تولید مس در کشورمان بدانیم. سهم کشور ما از تولید ضایعات مس حدود 15 درصد است که می تواند هم از نظر بازیافت و هم رشد اقتصادی کشور تا حدود زیادی مورد توجه قرار گیرد. بنابراین مس فقط یک فلز نیست بلکه می تواند در افزایش درآمد ملی نقش مهمی را ایفا نماید و  حتی در صورت توجه بیشتر و سرمایه گذاری در این زمینه به یک منبع استراتژیک نیز تبدیل شود.

در واقع نکته مهم در مورد خرید ضایعات مسی این است که ضایعات مورد نظر همواره قابل بازیافت و قرار گرفتن در عرصه تولید می باشند. اصولا ضایعات یا قراضه مس به دو دسته ضایعات خانگی و صنعتی تقسیم می شوند و در همین مصارف یعنی محصولات خانگی یا کاربردهای صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

بر خلاف سایر فلزات انعطاف و ماندگاری این فلز سرخ موجب می شود تا به عنوان یکی از بهترین و ارزشمندترین فلزات در چرخه صنایع باشد که همواره از خریداران بی شماری برخوردار است.

خرید ضایعات مسی

خرید ضایعات مسی چه تاثیری بر صنعت تولید فلزات می گذارد؟

خرید ضایعات مسی موجب می شود تا عملا بخش بزرگی از زنجیره تامین شامل مصرف کنندگان و صنایع مجددا از این محصولات بهره مند شوند. شاید در ظاهر تبدیل و فرم دهی مجدد این محصول است که تفاوت دارد ولی کیفیت آن به هیچ وجه تغییری نمی کند. حتی فلز مسی که پس از خرید ضایعات مسی و بازیافت دوباره وارد بازار تولید می شود از بسیاری جهات از جمله خلوص آن مورد استقبال بیشتری از جانب تولیدکنندگان قرار می گیرد.

هر چند در واقع درجه خلوص مس کاتد بیشتر از آن است با این وجود ضایعات مس می تواند عملا یک فلز گرانبها  را که فرصت های بیشماری را برای اشتغال زایی در سطح کشور و افزایش درآمد ملی فراهم می آورد به چرخه تولید بازگرداند که از هر نظر قابل اهمیت است. این ضایعات اغلب در لوله های مسی، کابل ها و انواع ظروف یا قطعات الکتریکی مورد نیاز در سیستم های مختلف تهویه و رادیاتور اتومبیل یا سیم پیچ ها و خطوط انتقال مورد استفاده قرار می گیرند.

ضایعات مسی که به صورت ضایعات الکتریکی نیز می باشد از جمله مهمترین منابع و موارد تامین مس به شمار می رود. ضایعات مس به صورت ورق مسی یا مفتول نیز از سایر روش های دسترسی و خرید ضایعات مسی  برشمرده می شود. چرخه تولید مجدد و بازیافت این فلز بدین صورت است که عملا 30 درصد آن به منظور استفادهدر مصارف خانگی و 70 درصد نیز جهت استفاده در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه بازیافت به این صورت است که  پس از خرید ضایعات مسی  و پاکسازی این فلز به صاز روش های مختلفی مانند جداسازی، خرد کردن، جداسازی از طریق هوا، برش و روش های تبریدی انجام می گیرد و در نهایت مس دوباره تجدید شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

البته این مبحث به صورت مستقل در ادامه همین مطلب نیز مورد بحث و بررسی بیشتری نیز قرار می گیرد. از نظر کیفیت و رتبه بندی نیز کابل های مسی مورد نیاز قطعات الکتریکی و خطوط انتقال کیفیت و خلوص بیشتری در مقایسه با کابل های مسی مخابرات  دارند. طبیعی است دور ریز این محصول در حد صفر بوده و می توان ادعا کرد که چون مس فلز تجزیه پذیری به شمار نمی رود کاملا مورد بازیافت قرار می گیرد.

در واقع به منظور تولید همین قطعات و به خصوص کابل و سیم های مسی از این فلز استثنایی و پرکاربرد استفاده می شود. به عبارت دیگر هر یک از صنایع برق و مخابرات و سایر صنایع مرتبط نیز می توانند از بازیافت و خرید ضایعات مسی متاثر شوند.

کاربرد ضایعات مسی

مقایسه خرید آنلاین و حضوری ضایعات مسی

به منظور خرید ضایعات مسی هم از شیوه های معمول استفاده می شود و هم می توان با استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف در سطح خرده فروشی یا عمده به این ضایعات دسترسی پیدا کرد. هر چند برخی از تولید کنندگان معتقد هستند که هنوز روش های سنتی به منظور خرید ضایعات مسی بیشتر از سایر روش ها مورد توجه بوده یعنی خریدار به صورت مستقیم در محل حضور پیدا کرده و از طریق خرده فروشان و افرادی که در کوچه و خیابان یا سایر اماکن حضور دارند مستقیما این محصول را خریداری می نمایند.

اهمیت روش های جایگزین از قبیل خرید از طریق آگهی اینترنتی با توجه به سرعت و گستردگی و پوشش بیشتر آن از روش های مراجعه حضوری که می تواند مشکلات و مخاطراتی را نیز برای خریداران در پی داشته باشد از هر نظر بیشتر است. از طرفی روش های خرید اینترنتی نیازمند حضور طرفین در نهایت در معامله و توافقات حضوری نیز می باشد با این وجود همچنان از هر دو روش به منظور دسترسی و خرید ضایعات مسی استفاده می شود. شناسایی منابع معتبر و شرکت هایی که به طور مستقیم در روند خرید ضایعات مسی فعالیت دارند می تواند تا حدود زیادی به گسترش و رونق گرفتن بازار نیز یاری برساند.

سرعت دسترسی و ارتباط فراگیر از ناحیه خریداران می تواند از جمله مزایای استفاده از سامانه های خرید و فروش ضایعات آهن و مس در بازار باشد. در واقع این روند به جمع اوری این ضایعات نیز تا حدود زیادی شتاب می بخشد.

به نظر می رسد که با اشنایی بیشتر فروشندگان و اعتماد سازی بیشتر در این زمینه می توان امیدوار بود که روند خرید ضایعات مسی از طریق غیر حضوری نیز رشد و رونق بیشتری بگیرد و بتواند به عنوان جایگزین مناسبی برای روش های معمول و حضوری معرفی شود. شما می توانید در هر زمان که تمایل داشته باشید با مراجعه به وب سایت بازار فلز که مرجع مناسبی به منظور خرید ضایعات مسی به شمار می رود از جدیدترین مطالب در این زمینه و نیز قیمت فلزات مختلف در بورس فلزات و فروشگاه آن نیز بهره مند و مطلع شوید.

دسترسی به ضایعات مسی

خرید ضایعات مسی و 8 ویژگی و مزیت آن

خرید ضایعات مسی می تواند ضمن ایجاد فرصت های مناسبی برای ایجاد و تداوم صنایع مرتبط همچنین زمینه را برای به کارگیری و اشتغال زایی نیز فراهم نماید. صنعت مس به خصوص در زمینه صنایع دستی در طول تاریخ از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده است. کاربرد این فلز ارزشمند در ظروف و اشیا بر جا مانده از دوران های تاریخی مختلف گواه این ادعا می باشد.

البته این ارج و ارزش رو به کاستی ننهاده و همچنان به عنوان نشان دهنده فرهنگ و هنر یک کشور به اشکال مختلفی ظهور و نمود پیدا می کند. ولی فراتر از هر چیزی می توان گفت که ویژگی های منحصر به فرد و ارزشمند این محصول است که در بازارهای صنایع دستی و بازارهای مسگران خرید ضایعات مسی را می تواند بیشتر از هر فلز دیگری توجیه کند. مهمترین ویژگی هایی که فلز مس را بر سایر فلزات برتری می دهد و موجب رونق گرفتن روند خرید ضایعات مسی می شود در واقع از همان اهمیت فلز مس ناشی می شود که عبارتند از:

  • انعطاف پذیری و ماندگاری بالا
  • قیمت مناسب خرید ضایعات مسی
  • دسترسی آسان
  • عدم اثرات مخرب زیست محیطی
  • توان رقابت در بازار تولید و فروش

هر چند خرید ضایعات مسی موجب شکوفایی و رونق بازار آن می شود با این وجود لازم است تا در این زمینه به دلیل حساسیت ویژه ای که بازار فروش این فلز دارد ضمن توجه به ویژگی های ان با مخاطرات و ریسک های بازار آن نیز بیشتر آشنا شویم. در ادامه این مطلب به بررسی هر یک از ویژگی های این فلز ارزشمند  به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

ویژگی ضایعات مسی

1.قیمت مناسب خرید ضایعات مسی

تقریبا هر یک از محصولاتی که در آنها از فلز مس استفاده شده است با قیمت های مناسبی در بازار فروش عرضه می شوند. این کار ضمن گرایش و رغبت بیشتر مشتریان به این فلز محبوب همچنین می تواند خرید ضایعات مسی را نیز سرعت بیشتری ببخشد و از طرفی به چرخه تولید نیز در این زمینه یاری برساند.

2.دسترسی آسان

پس از خرید ضایعات مسی که غالبا به آسانی و بدون مشکلات مربوط به جستجو و خرید آن انجام می گیرد این محصولات پس از سپری نمودن چرخه بازیافت به آسانی در دسترس عموم قرار می گیرند. بنابراین به منظور دسترسی به محصولاتی که در تولید آنها از این فلز ارزشمند استفاده شده است ضرورتی ندارد تا فرایند پیچیده ای  را پشت سر بگذارید و به راحتی در بازار قابل دسترسی می باشد.

3.عدم اثرات مخرب زیست محیطی

فلز سرخ مس به عنوان یک فلز سالم و بدون اثرات زیانبار بر اکوسیستم شناسایی شده است. بنابراین هر نوع فروش و خرید ضایعات مسی می تواند با اطمینان از بی خطر بودن این فلز انجام شود. در واقع می توان فلز مس را یک فلز زیست محور معرفی کرد که به راحتی مورد بازیافت قرار گرفته و لزومی ندارد که بدین منظور با تحمل هزینه ها و مشکلات متعدد آن را از معادن استخراج کرد.

4.توان رقابت در بازار تولید و فروش

خرید ضایعات مسی همچنین قادر است تا به رقابت در عرصه تولید و عرضه انواع محصولات مسی نیز منجر شود. در واقع به دلیل توان بالای این بازار به منظور جذب خریداران بیشتر امروزه شرکت ها و موسسات متعددی در مقام تولید کننده و عرضه کننده این محصولات به رقابت در این زمینه می پردازند که می تواند مشوق خوبی برای افرادی باشد که قصد ورود یا سرمایه گذاری در این زمینه را دارند.

5.خرید ضایعات مسی و امکان بازیافت آن

خرید ضایعات مسی فقط بخشی از روند تولید و بازیافت آن است. روند بازیافت ضایعات مسی طی چند مرحله انجام می گیرد که به طور مختصر در مطالب فوق به انها اشاره شد با این وجود می توان مهمترین مراحل بازیافت ضایعات مسی را به صورت زیر برشمرد.

از خرید ضایعات مسی تا جداسازی و طبقه بندی آن

در این مرحله پس از خرید ضایعات مسی قطعات مختلف الکتریکی جداسازی شده و طبقه بندی می شود. این قطعات هر یک  به تناسب وارد واحد مخصوص خود می شوند. یکی دیگر از مراحل بازیافت روش جداسازی پس از خرید ضایعات مسی و ورود آن به این چرخه می باشد. جدایش مس از سایر پارامترهای موجود در این مرحله صورت می گیرد.  برای جدایش از دو طریق گردابی و واسط سنگین استفاده می شود.جدایش با هوا نیز یکی دیگر از راه های جداسازی ضایعات مسی می باشد.

طبقه بندی ضایعات مسی

تاثیر میزان خرید ضایعات مسی و فروش آن بر قیمت مس

خرید ضایعات مسی زمانی می تواند در چرخه بازیافت موثر باشد که نوسانات نرخ بازار نیز در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر قیمت و نرخ مس به نرخ و قیمت جهانی این فلز وابسته است و مستقیما از آن تاثیر می پذیرد. البته نرخ ارزهای ازاد نیز از دیگر مواردی است که می تواند بر نرخ خرید مس و به تبع آن خرید ضایعات مسی نیز تاثیر بگذارد.

میزان خرید ضایعات

خرید ورق مس از فروشگاه بازار فلز رحیمی

اگر برایتان سوال است که ورق مسی از کجا بخرم باید گفت بازار فلز رحیمی انتخاب مناسبی است. فروشگاه بازار فلز رحیمی یکی از انواع نمایندگی فروش مس باهنر است که می‌توانید برای خرید ورق مس باهنر و اطلاع از قیمت ورق مس به وبسایت بازار فلز مراجعه کنید. فروشگاه آنلاین رحیمی بازار فلز یکی از قدیمی‌ترین فروشندگان مس و ورق برنجی در سراسر ایران است. برای مشاوره رایگان در این رابطه، با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع بندی

فلز مس به عنوان یک فلز هادی جریان الکتریسیته از اهمیت بسزائی در صنایع الکتریکی و مخابراتی برخوردار می باشد. بر اساس آمارهای منتشر شده فلز مس در مقام سوم فلزات پرکاربرد و انعطاف پذیر قرار دارند که از بازار فروش رقابتی و قابل توجهی نیز بهره مند می باشند. از همین رو یکی از عمده ترین دلایل گرایش متقاضیان و انعطاف پذیری و انطباق این محصول در صنایع مختلف می باشد. البته همانطور که اشاره کردیم کاربردهای این فلز صرفا مربوط به صنایع نبوده و در موارد متنوعی هم در عرصه محصولات خانگی و هم در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که البته می تواند متاثر از روند خرید ضایعات مسی باشد استفاده از این فلز در بسیاری از محصولات فلزی گرانبها و خوش ساخت می باشد که به همت دستان هنرمند و توانای صنعتگران ایرانی در بازار عرضه می شوند. ماندگاری این فلز نیز از ویژگی های غیر قابل انکار آن به شمار می رود. نمونه های یافت شده در آثار و ابنیه های تاریخی این نکته را به اثبات می رساند که این فلز سرخ با تمدن و تاریخ و فرهنگ این مردم عجین است.

بیشتر بخوانید:

ورق مسی چیست؟ + بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای فلز مس

همه چیز درباره ورق مس باهنر+کاربردها و ویژگی ها

اهمیت خرید ورق مس برای معرق + قیمت و 6 گام استفاده از آن

فرق فلز برنج و برنز و مس چیست؟

خرید آنلاین ورق مس و 8 کاربرد مهم آن در زندگی بشر

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید