مقالات, استفاده از فلزات

کرونا و رول مس، بررسی 4 عامل موثر بر قیمت رول مس

کرونا و رول مس شاید ابتدا در ارتباط بین این دو دچار شک و تردید شوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا ارتباط بین کرونا و رول مس را به طور کامل توضیح دهیم. ویروس کرونا با احاطه بر بازارهای جهانی توانسته سهم قسمت عمده ای از صنایع را تقلیل دهد. در این بین سهم بازار فلزات و به خصوص فلزات رنگین و کاربردی از قبیل ورق و رول مس نیز از وجود کرونا و تبعات آن تحت تاثیر قرار گرفته است.

این قضیه صرفا محدود به فلزات نبوده بلکه ویروس کرونا اقتصاد جهانی را نیز هدف گرفته است. در واقع دامنه دار بودن آن موجب شده تا صنایع به تکاپو بیفتند تا بتوانند به منظور رهایی از بن بست کنونی راه چاره ای بیندیشند. در این مطلب سعی کرده ایم تا توضیحاتی در مورد مقدار خرید و فروش و نیز قیمت رول مس در بازار و رابطه کرونا و رول مس در شرایط کنونی بر قیمت رول مس ارائه دهیم.

در واقع با گردآوری مطالبی کاملا منطبق و مستدل می خواهیم به شما یادآوری کنیم که هر چند این تهدید جهانی تمام کسب و کارها و مشاغل و به خصوص صنعتگران را در این شرایط تحت فشار قرار داده ولی قطعا با همت و اراده جمعی می توان بر آن چیره شد.

کرونا و رول مس

تاثیر و رابطه ویروس کرونا و رول مس

ویروس کرونا همانطور که منحنی های جهانی را در زمینه تولید نزولی کرده توانسته است منحنی امید به برون رفت از وضعیت موجود را نیر پررنگ سازد. بنابراین ارتباط کرونا و رول مس می تواند مثبت هم باشد. استراتژی های پیش روی صنایع به منظور کنترل و تمرکز بیشتر در این حوزه به تدریج می تواند به نتایج قابل توجهی منجر شود. نوسانات اخیر نه تنها بازار فلزات قابل بازیافت و ارزشمندی مانند نقره و مس یا برنج را نیز تحت تاثیر قرار داده بلکه به نوعی و به صورت یک زنجیره ابتلای بازار سایر فلزات ارزشمند از جمله طلا را نیز دچار تحول کرده است. بنابراین میتوان گفت که کرونا و رول مس رابطه متقابلی با یکدیگر دارند.

روند نزولی معاملات انواع رول مس همپای معاملات کلان جهانی در زمینه صادرات و واردات فلز مس یا ورق مس نیز در این زمینه تاثیر پذیرفته و رو به کاهش نهاده است. با این وجود تا نقطه تعادل بازار و برقراری ثبات نسبی در این زمینه لازم است تا صنایع مختلف راهکارها و تمهیدات مختلفی را بر اساس چشم اندازهای آتی که در این زمینه ترسیم شده اند اتخاذ نمایند.

هر چند هنوز چالش های اساسی که ویروس کرونا برای سهامداران و صاحبان صنایع بزرگ ایجاد کرده حتی غول های اقتصادی جهان را نیز به تامل در این زمینه کشانده و نتوانسته به نتایج منطقی منتهی شود. تاثیر کرونا و رول مس و تبعات آن هم در زمینه اقتصاد داخلی کشورهای مختلف و هم به صورت کلی و در سطح خارجی مشهود بوده است و در این بین اتخاذ سیاست های یکپارچه می تواند این شرایط را دستخوش تغییراتی کند که کرونا و رول مس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کرونا و رول مس

برای کسب اطلاعات مفید و کاربردی در مورد فلز مس مطالعه مقالات دیگر سایت را که لینک آنها در زیر آمده است به شما عزیزان توصیه می کنیم:

فلز مس ، کاربردها و مصارف آن در زندگی و صنعت ما

چه ویژگی از مس باعث افزایش فروش مس در پروژهای‌تان می شود

کرونا و رول مس و لزوم یک رابطه پایدار

کرونا و رول مس اثرات اجتناب ناپذیری بر روی یکدیگر دارند. در واقع فرمولی که ویروس کرونا برای اقتصاد جهانی ارائه می دهد از یک سو قیمت فلزات مختلف از قبیل ورق یا رول مس و از سوی دیگر سایر صنایع مرتبط از قبیل صنعت بازیافت یا ضایعات مسی را نیز در بر می گیرد. بدین معنی که اگر زمانی به منظور بهره گیری از ورق های مسی با کیفیت در تولید لوازم خانگی تقاضا و عرضه در یک راستا قرار می گرفت امروز این فرمول معادله ای نه چندان منطقی را به ذهن استراتژیست های صنعتی القا می کند.

بدین معنی که از یک سو بتوانند سودآوری شرکت ها و صنایع تولیدی خود را تامین کنند و از سوی دیگر بتوانند این ایده ها را به عنوان راه حلی منطقی به عنوان جواب این معادله به سایر صنایع نیز تعمیم دهند. به عبارت دیگر اگر در شرایط کنونی ویروس کرونا قراضه خرهای بنگلادشی یا یک خرده فروش محلی در زیمبابوه را متضرر سازد این وضعیت به صورت منطقه ای و محدود به این کشور ها نیست. در واقع همین وضعیت حتی در ممالک و کشورهای توسعه یافته نیز مشاهده می شود.

تنها تفاوت در نوع واکنش به نوسانات بازار است. شاید در مواردی ویروس کرونا موجب شده است که بازارهای جهانی با مازاد عرضه و کاهش معنی دار تقاضا مواجه شوند که این موضوع مستقیما در بازار فلزات لندن بازتاب پیدا می کند. همانطور که قیمت مس در طی سه ماهه اخیر دچار کاهش و نوسانات متعددی شده که در تازه ترین آمارهای جهانی میزان کاهش این فلز در بورس فلزات لندن به 6 دلار رسیده است.

کشور ما ایران نیز یکی از بزرگترین منابع تولید مس به شمار می رود که در تولید رول مس می توان آن را مستقل و بدون اتکا به صنایع کشورهای دیگر دانست. معاملات این فلز هم در بخش ضایعات و بازیافت و هم تولید از رونق بالایی برخوردار است. بنابراین ویروس کرونا صرفا با بهداشت جهانی طرف نیست بلکه در سوی دیگر اقتصاد جهانی را نیز به مخاطره انداخته است.

هر چند کورسو های امید به منظور سفارش رول مس و رونق گرفتن مجدد صنعت فلزات هنوز روشن است. با این وجود همانطور که جهان مرحله گذار از این ویروس را پشت سر می گذارد صنایع نیز از قبیل صنعت فلزات و به خصوص فلزات محبوب و دارای کاربردهای متعدد از قبیل مس یا رول مس نیز هنوز در جستجوی راهی هستند تا این دوره را به سلامت پشت سر بگذارند.

کرونا و رول مس

کلیک کنید: قیمت هر کیلو ورق مسی

سایر عوامل موثر بر قیمت رول مس غیر از کرونا ویروس

کرونا ویروس جهان را دچار نوعی شوک کرده است از جمله دلایل عمده تاثیر بر بازار فلزات مختلفی مانند رول مس به شمار می رود. با این وجود دلایل مختلفی نیز وجود دارند که حتی قبل از ورود این ویروس و زنگ خطر آن برای بازار فلزات همچنان به عنوان عوامل قیمت رول مس به شمار می روند. کرونا و رول مس تنها عوامل تاثیرگذار بر قیمت مس نیستند. مهمترین دلایلی که می توانند بر قیمت فلز مس تاثیر بگذارند عبارتند از:

  • نوسانات ارز و تاثیر آن بر تولید
  • هزینه های تحمیلی در روند تولید
  • عرضه و تقاضای نابرابر
  • واردات بی رویه و عدم خودکفایی در این زمینه

جمع بندی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد در واقع ارتباط بین کرونا و رول مس می تواند هشداری باشد برای صنعت فلز تا تدابیر خاصی در این زمینه اندیشیده شود. در این مقاله سعی کردیم به تاثیر و رابطه کرونا و رول مس پرداختیم. شما می توانید در سایت بازار فلز سایر مقالات با موضوع تاثیرات کرونا را مطالعه کنید.

منابع

[1] https://fa.wikipedia.org/wiki/

[2] https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B3

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید