مقالات, فروش فلزات

بازار فلزات جهانی و 4 تاثیر مثبت و منفی آن در اقتصاد جهانی

بازار جهانی فلزات چین

بازار فلزات جهانی امروزه در دست چه کسانی می باشد؟ آیا می دانید که بازار فلزات چین بر بازار فلزات ایران و اقتصاد ایران نیز تاثیر گذار است؟ از شما می خواهیم که مقاله و مطالب پیش روی خود را تا انتها همراهی کرده و از این طریق جالب ترین اطلاعات را در خصوص این موضوع به دست آورید.

از زمان های دور شاهد خرید و فروش فلزات بسیار متنوع در سراسر جهان هستیم چرا که بشر توانسته با استفاده از فلزهای مختلف، نیازهای مبرم خود را رفع کرده و از این طریق دنیایی از رفاه را برای خود به ارمغان آورد. امروزه موضوع فلز در جهان، به یکی از داغ ترین موضوعات تبدیل شده است چرا که معادن اصلی مربوط به این متریال تنها در برخی از کشورهای جهان موجود بوده است.

همچنین در نظر داشته باشید که یکی از پرسودترین کالای قابل صادرات نیز صادرات فلز می باشد که شما می توانید امروزه شاهد این امر در جهان باشید. لازم است بدانید که اصلی ترین مصرف کننده انواع فلزات در دست کشور چین بوده و این کشور سالانه میلیون ها تن فلزات مختلف را از سراسر کشورهای جهان وارد می کند. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات بسیار بروز و داغی از بازار فلزات جهانی هستید، می توانید با ما همراه باشید.

همچنین بهتر است بدانید که هلن ماتیوس، مدیر قسمت تحقیقات بازار فلزات جهانی اذعان کرده است که در سال های آینده کشور چین به تنهایی خواهد توانست حجم بالایی از نیاز و تقاضای بازار جهانی به برخی از فلزات را به خود اختصاص دهد که از مهمترین و اصلی ترین این فلزات می توان به نیکل، سرب، آلومینیوم، مس و غیره اشاره کرد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد تاثیرات بازار فلزات این کشور بر بازار فلزات سایر کشورها از جمله ایران توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

بازار فلزات چین بر بازار فلزات جهانی چه تاثیری دارد؟

بازار فلز چین همانطور که اشاره شد یکی از بزرگ ترین و باشکوه ترین بازار فلزات جهانی را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر شما می توانید محموله های بسیار زیادی را مشاهده کنید که هر یک فلزات مختلفی را از کشورهای مختلف جهان به کشور چین انتقال می دهند. بی شک بازار فلز چین یک سری از مهمترین و اصلی ترین تاثیرات را در بازار فلزات جهانی دارد که اگر شما نیز با این تاثیرات از نزدیک آشنا شوید، می توانید به اهمیت بازار فلزات چین در جهان پی ببرید.

آیتم های بسیار زیادی وجود دارد که سبب شده است تا امروزه نیاز کشور چین به بازار فلزات جهانی افزایش یابد که از بارزترین این آیتم ها می توان به مواردی از جمله افزایش روند ساختمان سازی در چین، تغییر رفتاری چین، توسعه زیرساخت ها در این کشور و غیره را نام برد. همچنین نیاز بسیار ضروری این کشور به انواعی از فلزات سبب شده است تا امروزه شاهد افزایش قیمت بسیاری از فلزات در بازار فلزات جهانی باشیم. این امر می توانید برای شرکت های ساخت و ساز کشورهای دیگر نتایج بسیار بدی را به دنبال داشته باشد.

کشور چین امروزه اصلی ترین مبداهای وارد کننده انواع فلزها می باشد که از این طریق توانسته آشفتگی بزرگی را در بازار فلزات دنیا به وجود آورد که اصلی ترین این آشفتگی نیز گرانی بی سابقه و تاریخی در قیمت بسیاری از فلزات می باشد. امروزه بسیاری از اقتصاددانان جهان نیز به دنبال بررسی جزئی این امر هستند چرا که اگر نتوانند این امر را کنترل کنند، بی شک همچنان شاهد صعودی بودن قیمت های فلزات در کل جهان خواهیم بود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمام موارد گفته شده در بالا مربوط به بازار جهانی فلزات بودند. کرونا و بسیاری از عوامل دیگر بر بازار فلزات در ایران تاثیر زیادی گذاشتند. شما هم مشتاق هستید که از تاثیر این عوامل بر بازار فلزات ایران باخبر شوید پس مطالعه مقالات سایت را در این زمینه از دست ندهید:

کرونا و ورق مس، بررسی ۴ عامل موثر بر قیمت آن

کرونا و ورق برنج، بررسی ۴ علت تاثیر کرونا بر قیمت آن

کرونا و رول مس، بررسی ۴ عامل موثر بر قیمت رول مس

کرونا و رول برنج، بررسی ۴ عامل تفییرات قیمت آن

تاثیرات و نکات مثبت و منفی بازار جهانی فلزات چین

بازار فلزات جهانی همانطور که اشاره شد، امروزه دچار یک سری از مهمترین و اصلی ترین تغییرات و دگرگونی ها شده است و این موضوع نیز به دنبال خود یک سری از پیامدهای منفی و مثبت را به دنبال دارد که از تاثیرات و نکات مثبت افزایش تقاضا برای بازار فلزات جهانی می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

–         رونق گرفتن صنعت فلزات بعد از یک دوره رکورد بسیار طولانی

–         رونق گرفتن بخش صادرات فلزات در بسیاری از کشورهای جهان

–         پردرآمد و پرسود بودن صادرات فلزات برای بسیاری از کشورهای دنیا

–         ایجاد اشتغال های مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه

–         به جریان درآمدن ارز توسط قراردادهایی که بین کشورهای مختلف و چین بسته می شود.

تاثیرات مثبت بازار فلزات جهانی

اما بهتر است در نظر داشته باشید که افزایش روند صادرات فلزات جهانی به سوی کشور چین می توانید یک سری از مهمترین و اصلی ترین معایب را نیز بر بازار فلزات جهانی داشته باشد که از مهمترین آنها می توان به افزایش قیمت بسیاری از فلزات در کل جهان، عدم قدرت خرید بسیاری از کارفرمایان، کاهش فروش فلزات در بازارهای داخلی، کاهش علاقه مندی شرکت های تولید کننده فلزات برای فروش های داخلی و غیره اشاره کرد. در واقع بسیاری از شرکت های تولید کننده برای کسب سود بیشتر به فکر صادرات محصولات خود خواهند بود که این امر می توانید تعادل موجود در بازار فلزات داخل کشورها را با مشکل بسیار زیادی مواجه سازد.

آیا بازار فلزات چین بر بازار فلزات ایران و اقتصاد ایران نیز تاثیر گذار است؟ 

وضعیت کنونی بازار فلزات جهانی بی شک تاثیرات بسیار زیادی را نیز در بازار فلزات ایرن و اقتصاد آن خواهد داشت. کشور ایران یکی از غنی ترین معادن مربوط به فلزهای مختلف را دارد، ولی با این حال شاهد افزایش قیمت بسیاری از فلزها در سال های اخیر هستیم چرا که بسیاری از تولید کنندگان این محصولات، علاقه مندی زیادی را برای صادرات فلزات دارند.

امروزه برای اینکه از تاثیرات منفی بازار فلزات جهانی در امان باشیم بایستی دولت دست به کار شده و قوانین و تدابیری را برای این امر بیندیشد چرا که با ادامه این روند ممکن است بسیاری از ساخت و سازهای کشور خودمان با مشکل مواجه شوند و این امر نیز به دنبال خود نارضایتی کارفرمایان و مردم را به دنبال خواهد داشت. امیدواریم که مسئولان بتوانند تصمیم های مناسبی را برای این امر اخذ کنند.

منبع

https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/35458

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید