مقالات, استفاده از فلزات

فروش ضایعات مسی و روش های بازیافت مس

فروش ضایعات مسی به منظور تولید کابل و سیم کاربرد زیادی دارد. همچنین از این ضایعات برای ساخت بعضی از انواع مخازن، مصالح ساختمانی، سیستم های تهویه هوا و لوله ها نیز استفاده می شود. فروش ضایعات مسی کاربرد های دیگری نیز در صنایع الکتریکی و لوله کشی و بازیافت دارد. این ضایعات به دلیل کاربرد بالای فلز مس بسیار پرفروش هستند.

فلز مس فلزی غیر آهنی است. رنگ قرمزی دارد و از فلزاتی مانند برنج و آهن و آلومینیوم نیز وزن بیشتری دارد. از دیگر ویژگی ‌های این فلز می‌توان به مواردی همچون هدایت الکتریکی بالا، مقاومت در برابر خوردگی و چکش خواری مناسب فلز مس اشاره کرد. اما با این شرایط فلز نقره هدایت الکتریکی بالاتری نسبت به فلز مس دارد.

فلز مس به عنوان قدیمی ترین فلزی که توسط انسانها مورد استفاده قرار گرفته است شناخته می شود. بعد از آهن و آلومینیوم، مس در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد است. در نتیجه فروش ضایعات مسی نیز کاربرد زیادی دارد. متداول ترین کاربرد فلز مس برای تولید سیم های برق و کابل است. همان طور که می دانیم از سیم های مسی در مواردی مانند سیم کشی خودرو، سیم کشی ساختمان، خطوط  انتقال برق و سیم پیچی موتور های الکترونیکی استفاده می شود.

در مورد ضایعات مسی نیز می توان به دو نوع آنها اشاره کرد:

  • ضایعات مسی نو
  • ضایعات مسی کهنه

ضایعات مسی نو از فرآیند تولید به دست می آیند. پس از تولید این فلزات به صورت ضایعات دور ریخته می شوند. رنگ قرمز درخشانی و خلوص بالایی دارند. فروش ضایعات مسی نو قیمت بالاتری نسبت به فروش ضایعات مسی کهنه دارد. سایت هایی وجود دارند که امکان فروش ضایعات مسی را برای شما فراهم می کنند. مس کهنه به رنگ قهوه ‌ای تیره است. در بخش هایی ازضایعات مسی کهنه اکسید مس به وجود آمده و تبدیل به رنگ سبز می شود. ضایعات مسی کهنه درجه خلوص و قیمت پایین تری دارند.

به طور کلی هر دو نوع از ضایعات مسی بازیافت می شوند و برای تولید مورد استفاده قرار می گیرند.

فروش ضایعات مسی

ضایعات مسی

ویژگی های فلز مس

این فلز هدایت الکتریکی و ماندگاری بالایی دارد و انعطاف پذیر است. دسترسی به این فلز به سهولت انجام می شود. همچنین این فلز تاثیرات زیست محیطی کمی داشته و در بازار مورد خرید و فروش قرار می گیرد و حتی ضایعات آن نیز به فروش می رسد.

فروش ضایعات مسی و کاربرد آن ها

در حال حاضر فروش ضایعات مسی به دلیل کاربرد های فراوانی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مهم ترین کاربرد ضایعات مسی در تولید سیم و کابل و مفتول است. اما فروش ضایعات مسی در موارد دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در این قسمت به بررسی کاربرد ضایعات مسی می‌ پردازیم:

مهم ترین کاربرد ضایعات مسی در تولید سیم و مفتول های الکتریکی مورد استفاده در سیم چین ها و مدارات الکترونیکی است.
ضایعات مسی هادی و بسیار منعطف هستند و در صنایع الکتریکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً سیم پیچی هایی که در موتورهای الکتریکی استفاده می شوند از فلز مس ساخته می شوند.

فروش ضایعات مسی علاوه بر تولید سیم و مفتول در ساخت سایر وسایل نیز کاربرد زیادی دارد. از جمله این موارد میتوان به تولید سیستم های تهویه هوای ساختمانها اشاره کرد.

این فلز در تولید لوله های مورد استفاده در لوله کشی ساختمان نیز کاربرد دارد. در حال حاضر ظروف تولید شده از فلز مس به دلیل خاصیت هایی که پخت غذا در ظروف مسی دارد و به خاطر زیبایی فلز مس رواج بیشتری پیدا کرده است. همچنین ظروف تولید شده از فلز مس از نظر اقتصادی مقرون به صرفه ترند و در مقایسه با سایر ظروف قیمت مناسب تری دارند.

مطلب مرتبط: همانطور که می دانید عوامل مختلفی بر بازار فلزات و تعیین قیمت آنها تاثیر گذار هستند. مطالعه مقاله کرونا و بازار ضایعات مسی، بررسی ۴ عامل تاثیر آن بر بازار به شما دید وسیع تری در این زمینه می دهد.

نحوه ی بازیافت ضایعات مسی

در حال حاضر فروش ضایعات مسی به دلیل کاربردهای متنوعی که دارد رونق زیادی دارد. پس از فروش ضایعات مسی فرآیند بازیافت ضایعات انجام می شود. برای بازیافت نیز روش ‌های مختلفی وجود دارد که در این قسمت به توضیح این روش ها می پردازیم:

  1. روش سنتی
  2. روش قالکاری
  3. استفاده از  مواد شیمیایی
  4. تیزآب کاری

هر یک از این روش ها به شما کمک می کند تا پس از فروش ضایعات مسی بتوانید عمل بازیافت را انجام دهید. معمولاً در بردهای الکترونیکی از فلزات آهن، آلومینیوم و مس استفاده می ‌شود که در بین این‌ فلزها مس با ارزش تر از فلزهای دیگر است.

1- روش دستی

در روش دستی با استفاده از ابزارهایی مانند انبردست یا سیم چین می توان مس های موجود در بردهای الکترونیکی و یا سایر ضایعات مسی را به راحتی جدا کرد.
در یک برد الکترونیکی الکتروموتورها از جنس مس هستند و می توان آن ها را به صورت دستی جداسازی کرد.

فروش ضایعات مسی

ضایعات مسی

2- روش قالکاری

روش دوم روش قالکاری است. در روش قالکاری ضایعات مسی دورن کوره ریخته می شوند. بعد از فرآیند ذوب شدن در کوره می توان مس های حاصل از ضایعات مسی را به صورت  شمش درآورد و مورد استفاده قرار داد.
در این روش تمامی ضایعات مسی و حتی ضایعاتی که بسیار کوچک هستند و نمی‌توان آن ها را به صورت دستی جداسازی کرد به راحتی جدا شده و به صورت شمش در بازار قابل ارائه هستند.

3- روش شیمیایی

در این روش با استفاده از یک محلول اسیدی می توان کار بازیافت فلز مس را انجام داد.

محل خرید ضایعات مسی

در حال حاضر سایت بازار فلز مفتخر است که امکان خرید ضایعات مسی را برای شما عزیزان فراهم کرده است. این سایت ضایعات مسی را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه از فروشندگان خریداری می‌کند و پس از بازیافت و جداسازی مس ها با استفاده از یکی از روش های جداسازی مس های بازیافت شده را روانه بازار کرده تا در صنایع مختلف مجدداً مورد استفاده قرار گیرند.
استفاده از فلز مس در صنایع مختلف از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و فروش ضایعات مسی نیز می تواند درآمد مناسبی را برای شما عزیزان به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

قیمت ضایعات مسی به چه صورت است؟

قیمت ضایعات مس به صورت روزانه حساب میشود بنابراین قیمت مناسبی دارد. بهترین راه برای اینکه بتوانید ضایعات خودتان را با قیمت بالا و به صرفه به فروش برسانید این است که از قیمتهای روز ضایعات با خبر باشید زیرا متاسفانه در این زمینه شرکت های سودجوی زیادی وجود دارند.

پس از خرید ضایعات مس از آن چه استفاده هایی می شود؟

ضایعات مسی را با قیمت بسیار بالا از شما خریداری کرده و پس از خرید ضایعات از شما آنها را به کارخانجات ذوب مس برده و پس از ذوب آن را به مواد اولیه مسی تبدیل کرده و دوباره آن را در صنایع به کار می‌گیریم.

ضایعات مسی نو و کهنه چه تفاوت هایی با هم دارند؟

ضایعات مسی نو از فرآیند تولید به دست می آیند. پس از تولید این فلزات به صورت ضایعات دور ریخته می شوند به همین علت به رنگ قرمز درخشانی هستند و خلوص بالایی نیز دارند. فروش ضایعات مسی نو قیمت بالاتری نسبت به فروش ضایعات مسی کهنه دارد.

کاربرد ضایعات مسی چیست؟

مهم ترین کاربرد ضایعات مسی در تولید سیم و مفتول های الکتریکی مورد استفاده در سیم چین ها و مدارات الکترونیکی است.

⭐ضایعات مسی را از کجا می توانم بخرم؟

در حال حاضر بازار فلز امکان خرید ضایعات مسی را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید