مقالات, استخراج و تولید فلزات

کویل فنری برنجی و 7 کاربرد آن

کویل فنری برنجی

استفاده از فلزات در ساخت وسایل و لوازم مورد نیاز انسان و سازه های ساخته شده دست بشر قدمتی طولانی دارد. هنگام انتقال از عصر چوب به عصر آهن و سنگ همزمان با کشف فلزات مختلف و دستیابی به ابزار و تکنولوژی های مورد نیاز برای استفاده از آن ها، مس و روی جز اولین موارد کشف فلز توسط انسان بوده اند و پس از کندوکاو و آزمون و خطا، انسان هوشمند عصر گذشته متوجه این نکته شد که با ذوب و ترکیب فلزات مختلف با هم و ساخت مخلوط جدید ار آن ها می تواند به صورت هم زمان از ویژگی و خاصیت چند فلز به صورت یکجا در یک ترکیب استفاده کند.

کویل های برنجی به عنوان اتصال دهنده های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان آنها را با تلورانس های دقیق ساخت و به طول هایی برش داد تا متناسب با هر کاربردی باشد. نوارهای برنجی نازک و زخمی ما وزن سبک و انعطاف پذیر هستند. سازگاری برنج به ما این امکان را می دهد که آن را به هر طول، اندازه و تحمل شکل دهیم، برش دهیم و شکل دهیم تا کویل های برنجی با اندازه مناسب برای پروژه شما ایجاد کنیم. برنج نیز که آلیاژی از ترکیب مس و روی است، جز اولین آلیاژ های ساخته شده در تاریخ بشر است که امروزه به صورت ورق و کویل فروخته می شود .

کویل فنری برنجی

کویل‌های برنجی از مس و روی ساخته شده‌اند و دارای خواص رسانایی و همچنین مقاومت در برابر خوردگی هستند که آن را به یک ماده عالی برای ساخت قطعات الکتریکی تبدیل می‌کند. از آنجایی که کویل های برنجی دوام بسیار خوبی دارند، از آنها به عنوان اتصال دهنده های الکتریکی استفاده می شود، می توان آنها را با تحمل های دقیق ساخت و به طول هایی برش داد تا متناسب با هر کاربردی باشد.

نوارهای برنجی نازک برش و زخمی ما سبک وزن و چکش خوار هستند. آنها برای کاربردهایی که به مواد سبک با قطر کم نیاز دارند عالی هستند. شکل پذیری برنج به ما اجازه می دهد تا آن را به هر مجموعه ای از طول ها، ابعاد و تلورانس ها شکل دهیم، برش دهیم و شکل دهیم تا سیم پیچ های برنجی با اندازه مناسب برای پروژه شما ایجاد کنیم.


در حال حاضر آلیاژ برنج در انواع مختلفی تولید میشود که از جمله آن می توان به کویل فنری برنجی، کویل نیم سخت برنج و کویل نرم برنج که همه این ها به صورت ورق برنجی نیز موجود می‌باشند، اشاره کرد. اینبار قصد داریم به صورت خاص درباره کویل فنری برنجی صحبت کنیم.

کویل فنری برنجی

کاربرد های کویل فنری برنجی

آلیاژ برنج به هر شکلی که تولید شود بنابر ویژگی هایی که دارد کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف مانند صنعت برق، ساخت آلات موسیقی، صنایع قفل سازی، ساخت مهمات جنگی، صنایع ریخته گری، لوازم و ظروف آشپزخانه و همینطور در طراحی و دکوراسیون داخلی نیز از کویل فنری برنجی استفاده میشود.

کاربرد های ویژه کویل فنری برنجی در طراحی و دکوراسیون داخلی

بسیاری از وسایل و لوازمی که به عنوان تزئینات و دکوراسیون داخلی توجه ما را به خود جلب می کند و شاید هم اکنون نیز در ما منزل ما جا دارند و موجب زیبایی فضای داخلی محل زندگی ما شده اند از جنس آلیاژ برنج و ساخته شده از کویل فنری برنجی است.

برای طراحان در زمینه دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین عوامل جهت انتخاب مواد اولیه طراحی های خود در دسترس بودن آن است، همچنین زیبایی، دوام، مقاومت در مقابل خوردگی، تطبیق پذیری با محیط، شکل پذیری و چکش خواری مناسب از دیگر ویژگی های مهمی است که برای انتخاب مواد پایه مد نظر قرار می دهند.
ترکیب مس و روی که نهایتا به صورت کویل فنری برنجی تولید می شود تمام خصوصیات مورد نظر را داشته و امروزه در طراحی های مدرن بسیار مورد استفاده طراحان خلاق و جوان قرار می گیرد.

یکی دیگر از جذابیت های کار کردن با کویل فنری برنجی خاصیت ضد میکروبی آن است که این ویژگی را از عنصر پایه خود یعنی مس به ارث برده است و همین امر این ترکیب شگفت انگیز را به یک انتخاب مطمئن برای ساخت لوازم مختلف تبدیل میکند.

از طرف دیگر مصرف کنندگان هم امروزه علاقه ی ویژه ای به محصولات ساخته شده از کویل فنری برنجی نشان می دهند و همواره از خرید و استفاده طرح های جدید برنجی استقبال می کنند و همانطور که در عکس زیر مشاهده می شود رنگ طلایی و زیبای آن چشم هر بیننده خوش ذوقی را به خود خیره می کند.

کویل فنری برنجی

دستگیره برنجی

از محصولات ساخته شده از کویل فنری برنجی در طیف وسیعی از وسایل دکوری و آشپزخانه از جمله : ساخت وسایل و ظروف آشپزخانه نظیر بشقاب، قاشق، چنگال، کارد و چاقو، لیوان و پارچ، همچنین در ساخت گلدان، پایه های صندلی و میزها، ظروف میوه خوری و شیرینی خوری، در ساخت مجسمه های تزئینی و سر دست ها و به صورت کلی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه و منزل مورد استفاده قرار می گیرد.

حتی ممکن است افرادی که طرفدار سطوح براق و صیقلی برای کابینت های خود هستند و سلیقه خاصی در طراحی داخلی دارند ممکن است خواستار استفاده از ورق های برنجی برای کابینت های خود بجای MDF های معمول باشند.


همچنین استفاده از شیرهای ساخته شده از کویل فنری برنجی در طرح های مدرن بسیار محبوب هستند. همچنین اگر ترکیب رنگ فضای داخلی آشپزخانه شما به گونه ای است که رنگ طلایی محصولات تولید شده از کویل فنری برنجی مکمل آن است استفاده از دستگیره های برنجی برای کابینت ها انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

از آلیاژ برنج در ساخت انواع لوسترها و آباژورها نیز استفاده می شود و از آن جایی که کارکردن با کویل فنری برنجی بسیار آسان است، هر کسی با اندکی مهارت در ساخت وسایل می تواند با استفاده از آن یک آباژور قدیمی را باز تولید کرده و نما زیبا و جدیدی به آن ببخشد.

استفاده از آلیاژ برنج به عنوان تکمیل کننده جزئیات طراحی، خیلی راحت میتوان یک دکوراسیون ساده را به صورت ناگهانی درخشش خاص ببخشد و موجب تغییر در نمای کلی آن شود.

استفاده از تولیدات طراحی های ساخته شده از کویل فنری برنجی در حمام نیز می تواند جذابیت ویژه ای به آن اضافه کند.
استفاده از حباب ها و پایه های لامپ برنجی، شیرآلات برنجی و دستگیره و دوش ساخته شده از آلیاژ برنج جلا بخش حمام منزل شما خواهد بود.

همچنین آلیاژ برنج در ساخت آویز های دیواری، یلپه شمع و سایر وسایل دکوری تزئیناتی برای منزل و حتی محیط های اداری به کار می رود.

تا اینجای مقاله با کاربردهای اصلی کویل فنری برنج آشنا شدید. اگر علاقه مند به این موضوع هستید پیشنهاد ما به شما عزیزان مطالعه مقالات دیگر سایت در این زمینه است:

یکی از کاربردهای جالب کویل فنری برنج

کویل برنج و ۶ علت استفاده از آن

کویل فنری برنجی

دکوری برنجی

مطلب مرتبط: آلیاژ برنج، آشنایی با تاریخچه و 6 کاربرد آن در زندگی ما

فروش کویل فنری برنجی و آینده کسب و کار مرتبط با آن

به صورت کلی روز به روز به تعداد علاقمندان به طرح های برنجی هم در ایران و در سراسر جهان اضافه می شود و همین امر فرصت خوبی را در برای فعالیت در حوزه فروش کویل برنجی فراهم می کند تا با طرح استراتژی های درست بتوانند سهم بزرگی از بازار پر رونق فروش این محصولات حتی در بازار جهانی داشته باشند و با ارائه گزینه های گوناگون به مشتریان، سود خود را تضمین کنند.

فروش اینترنتی کویل فنری برنجی

مانند تمامی تولیدات دیگر فروش اینترنتی کویل فنری برنجی نیز رواج دارد و بسیاری از تولید کنندگان با راه اندازی فروشگاه های اینترنتی خود، می کوشند تا خرید را برای مشتریان خود بیش از پیش راحت کنند.

خریداران نیز با توجه به سهولت خرید اینترنتی نسبت به خریدهای حضوری، تمایل بیشتری به خرید اینترنتی دارند. خرید اینترنتی امکان مقایسه قیمت و کیفیت را به صورت یکجا برای مشتری فرام می‌کند و موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید