مقالات, استفاده از فلزات, فروش فلزات

فروش ورق برنج C260 و کاربرد آن در صنعت

فروش ورق برنج 260

فروش ورق برنج چالش های خود را دارد. برای وارد شدن به این کار ابتدا با ورق برنج آشنا می شویم و در ادامه نحوه فروش ورق برنج C260 را بازگو خواهیم کرد و ارزش فروش فلز برنج را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ورق برنج 260 (همچنین به عنوان برنج کارتریج یا برنج زرد نیز شناخته می شود) – محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین آلیاژ برنج است. ورق برنجی مقاومت خوبی در برابر خوردگی در برابر بسیاری از خورنده‌های شیمیایی و همچنین جوهای صنعتی و محیط‌های دریایی دارد. برنج CDA C26000 به صورت ترکیبی از مس و روی تولید می شود و بیشترین شکل پذیری را در سری برنجی زرد دارد. این یک ماده جذاب با روکش برنجی صاف و زرد است. ممکن است به ظاهری طلایی صیقل داده شود یا به آن روکش ساتن برس داده شود.

ورق برنجی 260

برنج 260 چیست؟


برنج 260 آلیاژی از مس و روی است که به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، چکش خواری و استحکام شناخته شده است. این ترکیب آلیاژی برای کاربردهای الکتریکی و الکترونیکی عالی است زیرا به سیم‌کشی اجازه می‌دهد تا بدون از دست دادن اتصال یا رسانایی به شکل‌های پیچیده درآید. همچنین دارای انعطاف پذیری بالایی است که به آن اجازه می دهد تا از دماهای شدید بدون شکست فاجعه بار رنج ببرد. علاوه بر این، برنج 260 می تواند به یک جزء ساختاری قوی تبدیل شود که در معرض عناصر ساختمانی مانند گرما و فشار قرار گیرد. این آلیاژ که در لوله کشی و سخت افزار استفاده می شود، در طول سال ها ثابت کرده است که می تواند در برابر استفاده روزانه با حداقل نیازهای تعمیر و نگهداری مقاومت کند. ویژگی های دینامیکی Brass 260 آن را به یک انتخاب عالی برای کسانی تبدیل می کند که می خواهند یک نتیجه نهایی قابل اعتماد در نیازهای کاربردی خود داشته باشند.

مطلب مفید: فلز برنج چیست؟ معرفی کاربردها و خواص آن

کاربردهای برنج 260

  • کاربردهای معمولی 260 برنج عبارتند از:
  • قطعات لوازم خانگی
  • اجزای مهمات
  • قطعات مبلمان تزئینی
  • پلاک های نام
  • صفحات حکاکی
  • وسایل لامپ
  • اتصال دهنده ها
  • قفل
  • لولا
  • قطعات الکترونیک

ورق برنج

ورق برنج معمولا رنگی متمایل به زرد دارد و رنگی شبیه به طلا دارد. ورق برنج در برابر لکه دار و کدر شدن مقاوم هست، یعنی اکسایش آن دیرتر اتفاق می افتد. ورق برنج از مدت ها قبل برای انسان ها شناخته شده بود، در آن زمان که انسان هنوز فلزات دیگر را نمی شناخت با ذوب کردن ورق مس و سنگ معدن روی توانست ورق های برنج را تولید نماید. ورق برنج دارای چکش خواری بیشتری نسبت به فلزات روی و مس دارد و دمای ذوب آن تا 940 درجه سانتی گراد می باشد و همین طور می توان با تغییر نسبت روی و مس سختی این ورق را دست کاری کرد. قیمت ورق برنج و فلزات گرانبها را معمولا بصورت وزن کیلویی و لحظه ای بیان می کنند.

فروش ورق برنج با توجه به آلیاژهای آن
کاربرد ورق برنج

اگر آلیاژ مس را به ورق برنج نفوذ دهیم خاصیت میکروب کشی پیدا خواهد کرد. به این خاطر فروش ورق برنج به عنوان دستگیره و دیگر فلزات رایج در بیمارستان ها کاربرد دارد، با دانستن این ویژگی و انتقال آن به مشتریان خود می توانید فروش ورق برنج خودتون را افزایش دهید. امروزه تقریبا نود درصد ورق برنج بازیافت می شود به این خاطر که فلز برنج خاصیت مغناطیسی بسیار ناچیزی داره و به این علت می توان این فلز را از دیگر فلزات جدا کرد تا دوباره بازیافت شوند. دامنه انجماد اکثر آلیاژهای برنج کم بوده و به همراه داشتن فلزات دیگر مثل مس باعث پایین آمدن نقطه ذوب می شود و هر قدر دامنه انجماد کمتر شود سیالیت بهتری خواهد داشت.

انواع آلیاژهای برنج با توجه به درصد خلوص آن‌ها

  • برنج دریاسالار: شامل سی درصد روی و یک درصد قلع.
  • برنج آلفا: شامل کمتر از سی و پنچ درصد روی.
  • برنج بتا: شامل چهل و پنج تا پنچاه درصد روی.
  • برنج آلفا بتا: شامل سی و پنج تا چهل و پنج درصد روی.
  • برنج آلومینیومی: شامل آلومینیوم است و در ساخت سکه استفاده میشه.
  • برنج آرسنیکی: شامل آرسنیک و آلومینیوم است.
  • برنج فشنگی: شامل سی درصد روی.
  • برنج معمولی: شامل سی هفت درصد روی.
  • برنج عالی: شامل سی و پنج درصد روی و شصت و پنج درصد مس.
  • برنج سربی: همان برنج آلفابتاس همراه با مقداری سرب.
  • برنج پست: شامل بیست درصد روی.
  • برنج دریایی: چهل درصد روی و یک درصد قلع.
  • برنج سفید: بیش از پنجاه درصد روی.
  • برنج طلایی: نرم ترین ورق برنج است با نود و پنج درصد مس و پنج درصد روی که در ساخت مهمات جنگی کاربرد دارد.
کاربرهای آلیاژ برنج با درصدهای مختلف
نمونه کاربرد آلیاژهای برنج

معرفی فلز برنج

به ترکیب آلیاژهای مس و روی برنج گویند که اکثر این آلیاژها از دامنه انجماد کمی برخودار می باشند و به این خاطر قابلیت ریختگری مناسبی دارند، نکته ای که باید در نظر داشت این است که روی نسبت به مس بسیار ارزانتر است و اضافه شدن روی به ترکیبات مس باعث ارزانتر و در عین حال باعث افزایش قابلیت های تزیینی مانند تغییر رنگ و .. می شود، هدف از تولید آلیاژ برنج در گذشته همین موضوع اقتصادی بوده است که باعث فروش ورق های برنج گشته است.

در ادامه قصد داریم شما را با کاربردها و فروش ورق برنج C260 آشنا کنیم.

فروش ورق برنج C260

ورق برنج نرم بسیار متنوع است و معمولا برای صنایع مختلف در مجموعه ای گسترده از پروژه ها استفاده می شود. این آلیاژ بهترین ترکیب شکل پذیری و استحکام را در بین برنج ها دارا است و انتخاب مناسبی برای کشش عمیق می باشد

کارتریج برنج یا برنج C260 بسیار متنوع است و به عنوان work-horse آلیاژهای مس شناخته می شود. ورق برنج C260 دارای بالاترین انعطاف پذیری در سری برنج های زرد است که این توانایی را دارد تا به اشکال مختلف طراحی گردند. برنج C260 به راحتی ماشینکاری می شود و برای کارهای سرد و لحیم کاری مناسب است. فروش ورق برنج با توجه به ویژگی های آن از رونق خوبی برخوردار است.

260 خواص شیمیایی برنج


260 برنج یک آلیاژ روی-مس با خواص شیمیایی قابل توجه است – دارای مقاومت در برابر خوردگی و سایش بالایی است که آن را در کاربردهایی مانند اجزای ماشین آلات، میل سوپاپ ها، محفظه مهمات و آلات موسیقی مفید می کند. افزودن روی به مس به ایجاد یک ماده فوق‌العاده بادوام کمک می‌کند که به راحتی خورده نمی‌شود، اما همچنان بسیاری از ویژگی‌های مطلوب مس مانند چکش‌خواری و شکل‌پذیری را حفظ می‌کند که کار با آن را آسان می‌کند. ناخالصی ها را می توان به آلیاژ 260 اضافه کرد و انواع مختلفی از آلیاژ برنج را با خواص منحصر به فرد ایجاد کرد – از استحکام و سختی گرفته تا رسانایی. این ویژگی های متنوع، برنج 260 را به یک ماده همه کاره و ضروری در صنعت مدرن تبدیل می کند.

تصویر زیر بیانگر تفاوت فلز برنج c260 با سایر آلیاژهای برنج است:

تفاوت ورق برنج c260 با سایر آلیاژهای برنج
تفاوت برنج 260 و 360

سوالات متداول در فروش ورق برنج c260

ورق برنج c260 چه خصوصیاتی دارد؟

ورق برنج C260 شامل بیشترین انعطاف پذیری در سری برنج های زرد است که این توانایی را دارد تا به اشکال مختلف طراحی گردند.

چند نمونه آلیاژ فلز برنج وجود دارد؟

فلز برنج شامل بیش از 10 نوع آلیاژ است که با توجه به درصد خلوص آن‌ها از یکدیگر متمایز می‌شوند.

برنج طلایی چیست؟

فلز برنج طلایی نرم ترین برنج است که از نود و پنج درصد مس و پنج درصد روی ساخته شده و در ساخت مهمات جنگی کاربرد دارد.

فروش ورق برنج C260 و کاربردهای آن

کاربردهایی که می تواند این ورق برنج داشته باشد شامل: اتصالات برقی، پروژه های تسلیحاتی، پلاک ها، لولاها، سازهای موسیقی و موارد دیگر است. در زیر نمونه هایی از کاربرد این ورق برای شما گذاشته شده است.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فلزات هستید کلیک کنید:

نتیجه


مواد برنج یک آلیاژ فلزی همه کاره با استحکام برتر و مقاومت در برابر خوردگی عالی است. برای استفاده در کاربردهایی که در آن قرار گرفتن در معرض رطوبت یا سایر عناصر خورنده ممکن است رخ دهد، مانند وسایل لوله کشی یا قطعات سخت افزاری در معرض آب نمک یا محیط های دریایی مناسب است. ماشینکاری آسان آن به اپراتورها اجازه می دهد تا به راحتی این ماده را بدون مشکل زیاد به اجزای پیچیده تبدیل کنند. در مقابل، قابلیت‌های عملیات حرارتی آن به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت لزوم، خواص مکانیکی اجزای خود را با نیازهای خاص تنظیم کنند. به همین دلایل، برنج 260 به یکی از محبوب ترین آلیاژهای برنج تبدیل شده است. چه به دنبال یک قطعه بادوام باشید که به راحتی خورده نشود، چه به چیزی نیاز داشته باشید که ماشینکاری آن آسان باشد، یا چیزی با خواص مکانیکی بالاتر، بهتر از Brass 260 نگاه نکنید!

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید