مقالات, استخراج و تولید فلزات

منابع فلز مس و 19 حقیقت جذاب درباره آن

منابع فلز مس بسیار گرانبها هستند. مس از آن دسته فلز هایی است که با رنگ قرمزش بسیار معروف و شناخته شده است البته رنگ های سبز و آبی این فلز هم وجود دارند. فروش مس و همچنین خرید آن رونق خوبی دارد. این فلز با توجه به کاربردهای فراوانی که دارد در حوزه هیا مختلف بسیار محبوب است. در این مطلب قصد داریم تا حقاق جالبی درباره مس و فروش مس عنوان کنیم پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منابع فلز مس چیست؟

هزاران سال است که از مس و منابع این فلز استفاده می شود. این فلز در طبیعت یافت می شود و در سنگ های معدنی می توان منابع فلز مس را پیدا کرد. با توجه به کاربردی که موردنظر شماست می توانید از این فلز استفاده کنید. مس از آلیاژ های زیادی ساخته شده که از معروف ترین آن ها برنج است. امروزه ظرف های مسی نیز پرکاربرد هستند. در صنعت نیز مس بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به این موارد مصرف فروش مس بسیار بالا رفته است.

منابع فلز مس
فلز مس

شگفتی های منابع فلز مس چیست؟

شگفتی های فلز مس و منابع آن نشان دهنده دلایل کاربرد گسترده این فلز است. ابزارهایی که با استفاده از فلز مس تولید می شوند جرقه نمی زنند. مس از جمله فلز هایی است که دوستدار طبیعت است زیرا 100 درصد بازیافت پذیر است. مس به طور طبیعی دارای ساختار ضد باکتری است. مس در همه جا مورد از جمله سیم کشی برق، تلویزیون، اتو، ماکرویو و رادیو مورد استفاده قرار می گیرد.

مس سازنده دو فلز مهم برنج و برنز است که از آن‌ها در صنایع بسیار استفاده می شود با توجه به همین موضوع فروش مس در صنعت بسیار بالا است. در هر ساختمانی که ساخته می شود به طور میانگین 181کیلوگرم فلز مس وجود دارد. در طلاسازی هم از مس استفاده می شود و همه طلاها حتی طلاهای 24 عیار هم حاوی مس هستند.

ظرف های مسی که امروزه بسیار معروف هستند. حتی سرآشپز های حرفه ای هم از قابلمه های مسی برای طبخ غذا های خود استفاده می کنند. هر فرد به طور متوسط در طول عمر خود برابر با 680 کیلوگرم مس مصرف می کند. این فلز قدمت بسیار زیادی دارد به طوریکه در زمان های گذشته توسط مصریان برای لوله کشی اهرام مصر هم از فلز مس استفاده شده است. همچنین در دوره مصریان باستان زنان مصری از گرد مس به عنوان لوازم آرایشی استفاده می کردند.

طومار های کشفت شده در اطراف دریای مرده حاوی مس بوده‌اند. بخش عظیمی از سیستم های اتصال به زمین از سیم‌ها و لوله های مسی تشکیل شده‌اند. بنابراین منابع فلز مس به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این معادن مس و معادن فلزات در ایران شگفتی های خاص خود را دارند اگر علاقه مند هستید در این زمینه بیشتر بدانید مقاله پیشین سایت با عنوان معادن فلز ایران، معرفی ۱۰ معدن بزرگ در ایران را حتما” مطالعه کنید.

منبع استخراج و تولید مس

امروزه جهت گيري و رويكرد صنعت توليد مس به سوي روش هاي هيدرومتالورژی است. اين امر با توجه به هزينه های سنگين مواد اوليه، سرمايه گذاري بالا، نيروی انسانی و وجود مشكلاتی نظير آلودگي‫های زيست محيطی، مصرف بالای انرژی و عدم امكان استفاده مجدد از مواد مصرفی روز به روز اهميت بيشتری پیدا می کند.

مس موجود در پوسته زمین غالبا به صورت معادنی با ترکیبات سولفیدی مس ،آهن و گوگرد (مانند کالکوپریت: CuFeS2) و مس،گوگرد (مانند کالکوسیت: CuS2) است. میزان غلظت این ترکیبات در سنگ کانی پایین بوده و مقدار عیار مس از 0.5 درصد در معادن روباز به 1 یا 2 درصد در معادن زیرزمینی می‌رسد. مس خالص بدست آمده از این کانی‌ها اکثرا طی مراحل تغلیظ، گداز و تصفیه (پیرومتالورژی) تولید می‌شود. مس همچنین در مقادیر کمتری به صورت ترکیبات اکسید شده ( کربنات‌ها، اکسیدها، هیدروکسی، سیلیکات‌ها و سولفات‌ها) موجود است.

مس موجود در این ترکیبات معدنی معمولا طی مراحل لیچینگ، استخراج حلالی و الکترووینینگ (هیدرومتالورژی) مورد استحصال قرار می‌گیرد. این مراحل برای استخراج مس از کالکوسیت (CuS2) نیز استفاده می‌کنند.

سومین منبع اصلی تولید مس قراضه و آلیاژهای مس است. تولید مس از مواد بازیافتی در حدود 10 تا 15 درصد تولید معدن را شامل می‌شود. همچنین همواره قراضه مسی که طی مراحل مختلف استخراج ایجاد می‌شود ذوب شده و مجدد تصفیه می گردد.

طبق آمار و اطلاعات موجود میزان کلی مس تولید شده در جهان طی سال 2010 (معدنی و بازیافتی) در حدود 20 میلیون تن تخمین زده می‌شود که سهم ایران از تولید معدنی چیزی در حدود 216 هزار تن بوده است.

مطلب مفید: ورق مسی چیست؟ + بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای فلز مس

ترکیبات مس

نکته مهمی که در مورد ترکیبات مس باید بدانید این است که مس آلیاژهای زیادی دارد. برنج آلیاژ مس/روی و برنز آلیاژ مس /قلع است. رایج ترین حالات اکسیداسیون مس شامل حالت مربوط به مس یک طرفیتی  cuprous، +Cu١ و حالت cupric +Cu ٢ است.

کربنات مس به رنگ سبز است. با استفاده از کربنات مس ظاهر منحصر به فرد بامها یا گنبدها با پوشش مس روی بعضی ساختمانها ساخته می شوند. اکسیدهای مس  مانند: اکسید مس ایتریم و باریم پایه های ابر رساناهای غیر معمول را تشکیل می دهند .

لوله های مسی

حقیقتت های جالب درباره فروش مس

امروزه به طور کلی فروش ضایعات و فلزها به عنوان کسب و کار جدیدی در بازار محسوب می شود. خیلی از افراد از این راه کسب درآمد می کنند. منابع فلز مس به صورت گسترده وجود دارند و در واقع فروش مس یکی از فلزاتی است که خرید و فروش آن درآمد خوبی دارد. با توجه به کاربرد هایی که از منابع فلز مس مشخص شده امروزه نیاز خیلی از افراد است. فروش مس از سود بالاتری در مقایسه با دیگر فلزات دارد زیرا منابع این فلز بسیار گسترده است.

لازم است که این نکته را بدانید که امروزه با توجه به ارزش بالای مس بیشتر مراکز تولید و فروش مس با ادارات دولتی همکاری می کنند. این مسئله بدین معنی است که فروش مس باید کاملا قانونی باشد و همکاری با ارگانهای دولتی از مجاری قانونی باید انجام گیرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که استخراج فلز مس باید به درستی انجام شود تا مشکلی پیش نیاید.

موارد گفته شده در بالا تنها تعدادی از حقایق جالب درباره فروش مس هستند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه این مقالات سایت را از دست ندهید:

چرخه‌ی بهره‌برداری ورق مس، استفاده از رول مس و ۴ روش فروش مس

مصارف محبوب فلز مس

امروزه از فلز مس بیشتر در صنعت ساختمان سازی،الکترونیک و تولید ظرف های آشپزخانه استفاده می شود. جالب است که بدانید فروش مس در زمینه الکترونیک و صنعت برق بیشتر است. این مسئله نشان دهنده این است که مس در صنعت برق از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع مناسب بودن قیمت فلز مس باعث شده تا برای این صنعت پرکاربرد باشد. علاوه بر این مس در صنعت ساختمان هم بسیار پر کاربرد است.

برای آگاهی از قیمت های لحظه ای و آنلاین مس می توانید به سایت بازار فلز مراجعه کنید و قیمت های آنلاین فلز مس را مشاهده کنید. فروش مس هر روز با افزایش قیمت مواجه است . توصیه ما به شما عزیزان این است که اطمینان از کیفیت محصولات مسی از منابع معتبر تولید مس مانند بازار فلز خریداری کنید.

منابع فلز مس

جمع بندی

امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات کافی در زمینه منابع فلز مس و 19 حقیقت جذاب درباره آن کسب کرده باشید. برای کسب اطلاعات در زمینه قیمت مس با ما در ارتباط باشید.

منبع

[1] https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B3

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید