مقالات, استفاده از فلزات

استفاده از مس در دکوراسیون خانه | 6 کاربرد ورق مس در تزئین خانه

ورق مسی یکی از کاربردی‌ترین ورق‌های مورد استفاده در صنایع مختلف است؛ استفاده از مس در دکوراسیون خانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، درواقع این ورق با متریال منحصربه‌فردی که دارد، مورد علاقه معماران و طراحان داخلی ساختمان محسوب می‌شود.

اما سوال اینجاست که استفاده از مس در دکوراسیون خانه چگونه انجام می‌شود؟ چطور میشود از ورق های مسی در محیط های مسکونی مثلا برای بازسازی خانه استفاده کرد؟ در این مقاله قصد داریم چند ایده برای استفاده از ورق مسی در دکوراسیون منزل را برای شما بازگو کنیم. پس با ما همراه باشید.

استفاده از مس در دکوراسیون خانه و بازسازی آن

یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از مس در دکوراسیون این است که ورق های مسی بسیار با دوام هستند، نصب رول مس یا کویل مس در مناطقی از خانه که بیشتر در معرض فرسودگی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از گذشته از ورق مسی در دکوراسیون خانه و آشپزخانه استفاده میشد. از آنجا که مس خاصیت ضد میکروبی و هم‌چنین خاصیت قارچ کشی و ویروس کشی دارد یکی از بهترین انتخاب‌ها در مکان‌‌هایی است که در معرض رطوبت قرار دارند. در حقیقت میکروب‌ پس از چند ساعت ماندن روی مس، بدون نیاز به هیچ‌ گونه پاک‌ کننده ای، نابود می‌ شود.

استفاده از ورق مسی در دکوراسیون خانه
استفاده از ورق مسی در خانه

استفاده از مس در دکوراسیون حمام

جای دیگری که خرید ورق مس می‌تواند کاربرد داشته‌باشد حمام است. شاید برایتان جالب باشد که از ورق مس می شود برای پوشش دیوار حمام استفاده کرد. نکته ی جالبی که درباره ی دیوارپوش های مسی وجود دارد این است که مس هنگامی که با رطوبت هوا ترکیب می شود تغییر رنگ میدهد و به رنگ سبز درمی آید.

علاوه بر پوشش دیوار، دکوراسیون با مس در حمام به‌صورت استفاده از شیرآلات، تزیین ویترین با مس، وان مسی و… نیز انجام می‌شود.

کاربرد ورق مس در دکوراسیون حمام
مس در تزیین حمام خانه

اکسید مس؛ دلیلی برای استفاده از فلز مس در حمام

اکسید مس که به رنگ سبز بوده و به مفرغ مشهور است، روی فلز را پوشانده است و بر خلاف فرآیند اکسیداسیون های مخرب دیگر، به صورت محافظ عمل می‌کند. اکسید مس باعث می شود تا لایه های زیرین فلز خورد نشوند و از خوردگی آن جلوگیری می کند.
این همان دلیلی است که فلز مس به عنوان یک فلز مقاوم شناخته می شود و هیچ ضعفی در مقبال اکسیداسیون ندارد. اکسید مس از ورود و نفوذ آب در خود جلوگیری می کند و حتی این اکسید مس به صورت ضد آب هم عمل می کند.

کاربرد ورق مسی در دکوراسیون سقف خانه‌ها

رول مس یکی از بادوام ترین مواد اولیه در بین سقف های فلزی است و همین طور باعث می شود که خانه از لحاظ مصالح سبک شود. بسیاری از پیمانکاران و طراحان دوست دارند که از ورق‌های مس که بسیار بادوام هستند در سقف خانه ها استفاده کنند.

استفاده از ورق مسی در دکوراسیون داخلی

امروزه استفاده از مس صرفا به ظروف مسی خلاصه نمی شود، بلکه از آن در لوستر، آباژور، دیوارکوب و … نیز استفاده می شود که نمای بی نظیری به دکوراسیون داخلی می دهد.
وقتی حرف استفاده از مس در دکوراسیون خانه می شود اولین چیزی که به ذهن خطور می کند ظرف و ظروف مسی هستند.

تزیین ویترین با مس و ظروف مسی

شما به راحتی می توانید در بشقاب های مسی روغن و ذرات غذا را بدون ایجاد مزاحمت پاک کنید، همین طور می توانید از بشقاب مسی طرح دار برای زیباترکردن دیوار منزلتان استفاده کنید، این کار نمای خانه شما را زیبا خواهد کرد، حتما امتحان کنید!

این ظروف اگر چه در گذشته برای تزیین دکوراسیون داخلی خانه های لوکس استفاده می شدند ولی رفته رفته با کشف خواص مرتبط با سلامتی و مفید بودن طبخ غذا در آن بسیاری از مردم دوباره، هم چون نسل های گذشته به استفاده از قابلمه ها و کاسه و لیوان مسی روی آورده اند.
این انتخاب هم جنبه زیبایی دارد و هم اینکه برای سلامتی مفید است. از سوی دیگر باید به این نکته هم توجه داشت که مس خاصیت ضد میکروبی دارد و از رشد قارچ ها جلوگیری می کند.می توانید با عوض کردن دستگیره های کابینت های آشپزخانه زیبایی را چند برابر کنید.

تزیین ویترین با مس
تزیین ویترین با مس

استفاده از ورق مس در دکوراسیون داخلی خانه

ورق مسی در طرح‌های مختلف در دسترس است و می‌تواند به عنوان یک المان تزیینی متنوع در دکوراسیون داخلی خانه استفاده شود.

برخی از روش‌های استفاده از ورق مسی در تزیین خانه عبارتند از:

  1. پنل‌های دیواری: ورق مسی را می‌توانید برای ساخت پنل‌های دیواری استفاده کنید. این پنل‌ها می‌توانند به صورت تمام دیوار یا به صورت نقاطی در دیوار قرار گیرند.
  2. پوشش سقف: می‌توانید ورق مسی را برای پوشش سقف استفاده کنید و به این ترتیب یک جلوه منحصر به فرد به فضای داخلی خانه ببخشید.
  3. تزیین درب و پنجره: ورق مسی را می‌توانید برای تزیین درب و پنجره‌ها استفاده کنید. می‌توانید بر روی ورق مسی طرح‌هایی مانند گل، گیاهان، حیوانات یا طرح‌های هندسی را برش داده و نصب کنید. این کار به درب و پنجره‌ها زیبایی و جذابیت می‌بخشد.
  4. مبلمان و لوازم دکوری: ورق مسی را می‌توانید برای تزیین قطعات مبلمان و لوازم دکوری مانند میز، صندلی، آینه و شمعدان استفاده کنید. همچنین ورق مسی را به شکل‌ها و طرح‌های مورد نظر برش داده و روی قطعات مبلمان و لوازم دکوری بچسبانید.
  5. نقاشی و تابلوها: ورق مسی را می‌توانید برای خلق نقاشی‌های منحصر به فرد و تابلوهای هنری استفاده کنید. می‌توانید روی ورق مسی طرح‌ها و نقاشی‌های خود را ایجاد کنید و به عنوان تابلوهایدیواری در خانه نصب کنید.
  6. ساخت اشیاء دکوری: ورق مسی را می‌توانید برای ساخت اشیاء دکوری دیگر مانند ساعت‌های دیواری، سبد های میوه، لامپ‌ها و آباژورها، جعبه‌های جواهرات و غیره استفاده کنید.

قبل از استفاده از ورق مس در تزیین خانه، بهتر است مطمئن شوید که سطح مورد نظر پاک و خشک است. همچنین، ممکن است نیاز به پوشش ورق مسی با روکشی مانند ورنیش یا روغن منیزه باشد تا از زنگ زدگی و اکسیداسیون آن جلوگیری شود.

در نهایت، با خلاقیت خود و با توجه به سلیقه شخصیتان، می‌توانید ورق مسی را به عنوان یک عنصر تزیینی خلاقانه در خانه خود به کار ببرید.

ورق مسی تولید شده از C106

ورق مسی c106
مس C106

ورق مسی تولید شده از C106 شکل پذیری و انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد و به راحتی می توان آن را با استفاده از تمامی روش های برش دستی، مکانیکی و شعله ای برش داد. همچنین اتصال آن با استفاده از روش‌های قوس الکتریکی مانند جوشکاری قوس الکتریکی، لحیم کاری و لحیم کاری آسان است که همگی به نتایج عالی می‌رسند.

از صفحه یا ورق مسی به طور گسترده در ساخت مبلمان، ظروف دم کردن، تبرید، صنعتی، تجاری و کاربردهای الکتریکی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

از کجا می توانیم ورق مسی را خریداری کنیم؟

اگر قصد دارید خانه خودتان را بازسازی کنید و یا یک دکوراتور هستید و قصد دارید از ورق مسی در دکوراسیون استفاده کنید ابتدا باید به دنبال تامین کننده ورق مس هستید، مطمئن شوید که از یک تامین کننده قابل اعتماد که تمامی نیازهای شما را به طور کلی برآورده می کند، استفاده کنید.

سوالات متداول

چگونه میتوان از ورق مسی در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

بسیاری از وسایل داخلی و وسایل تزئینی مانند دستگیره درها، شیرآلات و تزئینات مبلمان از مس و برنج ساخته شده اند.از همه مهم تر استفاده از ظروف مسی برای پخت و پز و تزیینات در فرهنگ ما ایرانیان بسیار مرسوم است.

ورق مسی تولید شده از C106 چیست؟

ورق مسی تولید شده از C106 شکل پذیری بسیار خوبی دارد و به راحتی می توان آن را با استفاده از تمامی روش های برش دستی، مکانیکی و شعله ای برش داد. همچنین اتصال آن با استفاده از روش‌های قوس الکتریکی مانند جوشکاری قوس الکتریکی، لحیم کاری و لحیم کاری آسان است که همگی به نتایج عالی می‌رسند.

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید