مقالات, استخراج و تولید فلزات

فرآیند تولید فلز و 2 اثر آن در فروش مس و فروش ورق برنج

فرآیند تولید فلز و اطلاع از آن می تواند برای شما بسیار جالب باشد. در این مطلب قصد داریم تا فرآیند تولید فلز را کاملا ساده و روان برای شما عزیزان بیان کنیم. زمانی که فیلم علمی‌تخیلی “نابودگر” در سال ۱۹۸۴ اکران شد، بسیاری آن را جدی گرفتند و نگرانی‌های خود را در مورد مضرات احتمالی هوش مصنوعی مطرح کردند؛ (این فیلم در مورد این است که وقتی ماشین ها به خودآگاهی برسند چه اتفاقی رخ خواهد داد).

فرآیند تولید فلز در 4 مرحله از استخراج تا ساخت فلز انجام می‌شود؛ به عبارتی فلزاتی که در اطراف خود می‌بینیم این مراحل را طی کرده و به فلز مصرفی ما تبدیل شده‌اند. در ادامه این مقاله از بازار فلز مراحل تولید فلز را به‌صورت مرحله به مرحله بررسی خواهیم کرد.

 اولین مرحله فرآیند تولید فلز، استخراج فلز

استخراج مس
استخراج فلز

لوله‌های فلزی صاف و براق و ورق های فلزی که در اطراف تان می‌بینید به این سادگی بوجود نیامده اند بلکه در ابتدا یک سنگ سفت و سخت بودند. این سنگ از زیرزمین یا درون کوهستان استخراج می شود. برای استخراج آن‌ها زمین حفر می‌شود تا به لایه‌های سنگ های معدنی دسترسی پیدا کنند. اگر سنگ معدن فقط یک متر از سطح زمین فاصله داشته باشد به راحتی منفجر می‌گردد.


به طور خاص استخراج از معدن که با انفجاری از سطح زمین انجام می‌شود استخراج سطح نامیده می‌شود. در حالی که استخراج سنگ معدن از طریق شفت و تونل‌ها، استخراج زیر زمینی نامگذاری شده است.

برای تسریع این روند خسته‌کننده معمولا تجهیزات سنگین در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید محبوب‌ترین این ماشین‌ها Bagger 288 باشدکه یک دستگاه حفاری چرخ لاستیکی است و در استخراج سنگ‌های معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خوب است که بدانید این ماشین بزرگ‌ترین وسیله حفاری زمینی در جهان است. پس استخراج فلز اولین مرحله از فرآیند تولید فلز است.

مرحله دوم، پردازش فلز

پردازش فلز در مراحل تولید آن
پردازش فلز

دومین مرحله از فرآیند تولید فلز پردازش آن است. در این مرحله سنگ معدن استخراج‌شده بلافاصله به تاسیسات آسیاب فرستاده می‌شود تا پردازش گردد. این امکانات معمولا در نزدیکی یا درون سایت معدن ساخته می‌شوند تا هزینه حمل و نقل کاهش یابد.

در واقع اینجا جایی است که فلزات ازجمله مس از سنگ‌ها جدا می‌شوند. بسته به نوع فلزی که استخراج شده‌ پردازش آن ممکن است بیشتر از روش استاندارد انجام گیرد. اما به طور معمول این فرآیند با خرد کردن سنگ دانه به پودر شروع می‌شود. این پودر فلز از طریق ترکیبی از چندین تکنیک مکانیکی و شیمیایی جداسازی می‌شود. این فرآیند یکی از مراحل فرآیند تولید فلز است.

اگر علاقه مند هستید تا در مورد فلزات، آلیاژها و ویژگیهای آنها بیشتر بدانید مطالعه مقالات پیشنهادی سایت را که لینک آنها در زیر آمده است از دست ندهید:

مرحله سوم، فرآیند فلز کاری

ساخت فلز
فلز کاری

به محض اینکه فلز به طور کامل از سنگ معدن جدا شد برای فلز کاری آماده است. در فلز کاری قطعات منفرد، مونتاژ‌ها، یا سازه‌های بزرگ تولید خواهند شد. بعضی مواقع فلز قبل از اینکه به محصولات مورد نیاز برای بهبود خواص مکانیکی تبدیل شوند با فلزات دیگر یک ترکیب آلیاژی را تشکیل می دهند.
فرآیند فلز کاری با توجه به محصول مورد نظر شما متفاوت خواهد بود. برای مثال هنگام ساختن لوله‌ها و میله‌ها چکش زدن و خم کردن جزء فرآیندهای اصلی مورد نیاز هستند.

با این حال برای سرعت و دقت بهتر اکثر سازندگان فلز اکستروژن را ترجیح می دهند. این کار مستلزم فشار دادن قطعه مورد نظر بر روی یک قطعه کار است. این فرآیند هم یکی از مراحل مهم فرآیند تولید فلز است.

فقط ماشین کاری و فرآیندها نیستند که بر روی فلزات انجام می شوند بلکه کاهش دمای فلز نیز ممکن است بر نتیجه فلز کاری تاثیر بگذارد.

مرحله چهارم، فرآیند ساخت فلز

کل فرآیند ساخت اشکال خاص و مختلف از فلزات مانند قطعات ماشین‌ها و دستگاه‌ها، فرآیند ساخت فلز نامیده می‌شوند. این کار نیازمند استفاده از تجهیزات تخصصی است که اغلب برای هر شکل و طراحی خاصی ساخته می‌شوند. اکثر تولیدکنندگان بزرگ جهان از ماشین‌ آلات خود برای کمک به تولید انبوه استفاده می‌کنند. امروزه ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته و مدرن مبتنی بر تکنولوژیهای روز دنیا وظیفه شکل دهی به فلزات را بر عهده دارند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که فرآیند شکل دهی فلزات بر اساس ویژگیها و مشخصات هر فلز متفاوت است و فاکتورهای زیادی را باید قبل از شکل دهی به عنوان یکی از مراحل فرآیند تولید فلز محاسبه کرد.

این فقط یک مرور کلی از فرآیند تولید و عرضه فلز بود که برای شما عزیزان به طور کامل توضیح دادیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که گام های دیگری نیز وجود دارند که به اندازه فرآیند تولید فلز پیچیده و حیاتی هستند. این گام ها شامل مراحل توزیع، خرید و فروش فلزات هستند و فروش ورق مسی به عنوان یکی از این اقدامات مهم شناخته می‌شود. توصیه ما به شما عزیزان این است که برای تامین فلزات مورد نیاز خود تنها به توزیع کنندگان معتبر مراجعه کنید.

سوالات متداول

فرآیند تولید فلز شامل چند مرحله است؟

فرآیند تولید فلز به 4 مرحله تقسیم می‌شود که عبارتند از استخراج فلز، پردازش فلز، فلز کاری و ساخت محصولات مختلف از جنس فلز.

پس از فرآیند تولید فلز چه اقداماتی انجام می‌شود؟

تولید فلز تنها شروع بخشی از کار است و اقدامات اصلی پس از آن با توزیع، خرید و فروش فلزات ازجمله مس همراه است.

آلیاژها در تولید فلز چه نقشی دارند؟

آلیاژها ترکیبی از فلزات هستند و اغلب در فرآیند تولید فلز، از ترکیب آن‌ها آلیاژهای مربوطه را تولید می‌کنند.

جمع بندی

امیدواریم با مطالعه این مقاله با فرآیند تولید فلز به طور کامل آشنا شده باشید. احتمالا شما در بازار برای فروش مس و فروش ورق برنج یا انواع دیگر فلزات مانند ورق مس و کویل مس دنبال یک تامین کننده مناسب هستید به شما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتما در اینترنت جستجو کنید تا تامین کننده مناسب پروژه خود را پیدا نمائید.

بنابراین دفعه بعد که برای پروژه های خود به خرید فلزات می پردازید می دانید قبل از اینکه این منابع برای فروش به بازار عرضه شوند چه روندی را طی می کنند. فراموش نکنید که مرحله ساخت به عنوان مرحله آخر فرآیند تولید فلز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرآیند تولید فلز و قیمت انواع فلزات با ما در ارتباط باشید.

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید