مقالات, فروش فلزات

فروش مس و برنج | 4 دلیل برای انتخاب قالب از جنس آلیاژهای مس

چرا قالب‌سازان از آلیاژهای مس استفاده می‌کنند؟ آیا فروش مس و برنج در مقابل فولاد فرآیند راحت‌تری دارد؟ در ادامه دلایل مهمی که باعث می‌شوند تا تولید کنندگان، قالب‌های مس و برنج را به فولاد ترجیح دهند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
آیا تا کنون فکر کرده اید که قطعات فلزی مختلف در وسیله نقلیه خود یا در هر دستگاهی در منزل یا محل کارتان با اندازه برش مناسب چگونه ساخته شده اند؟ با برش‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های دقیق بر روی رول مس و ورق برنج نشان می دهد که این ظرافت به کار رفته در قطعات ساخته شده توسط دست انسان نیست؛ حتی افراد ماهر نیز قادر به برش دقیق مواد بسیار سخت مانند فولاد نیستند.

در واقع، فرآیند ساخت این قطعات فلزی کمی پیچیده‌تر از آنچه به ظاهر می‌بینیم است. به جای برش دادن قطعات فلزی خام، می توان رول مس و ورق برنج را از طریق ریخته‌گری شکل داد.

آلیاژهای مس، مجموعه‌ای از فلزات تشکیل دهنده مس هستند که با ترکیب آن با عناصر دیگر، ویژگی‌های خاصی را به قالب می‌بخشند. انتخاب مناسب قالب از جنس آلیاژهای مس بستگی به نیازها و شرایط خاص هر فرآیند و کاربرد دارد. در زیر، به برخی از آلیاژهای مس شناخته شده و کاربردهای آنها اشاره می‌کنیم:

  • برنز (Bronze): برنز یکی از معروف‌ترین آلیاژهای مس است که با ترکیب آن با قلع و قلع-قصدک، ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر سایش، مقاومت در برابر خوردگی و همچنین راندمان حرارتی خوب را به قالب می‌بخشد. برنز در ساخت ابزارهای دقیق، قطعات ماشینی، سازه‌های دریایی و ساخت و ساز استفاده می‌شود.
  • مس آلومینیوم (Copper-Aluminum): این آلیاژ با ترکیب مس و آلومینیوم، ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، سختی مناسب و همچنین راندمان حرارتی خوب را به قالب می‌بخشد. مس آلومینیوم در صنایع هواپیمایی، خودروسازی و صنعت فضایی استفاده می‌شود.
  • مس نیکل (Copper-Nickel): آلیاژ مس نیکل مقاومت بالا در برابر خوردگی و فشار، خواص ضد باکتریایی و همچنین خواص ضد الکترومغناطیسی دارد. به همین دلیل، در صنایع دریایی، صنایع شیمیایی، صنایع نفت و گاز و صنایع الکترونیک استفاده می‌شود.
  • مس کروم (Copper-Chromium): این آلیاژ با ترکیب مس و کروم، خواصی مانند مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، مقاومت در برابر حرارت و خواص ضد سایش را به قالب می‌بخشد. مس کروم در صنایع مختلفی از جمله صنایع نیروگاهی، صنایع فولادسازی و صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعریف ریخته گری در رول مس و ورق برنج

ریخته گری در رول مس و ورق برنج
ریخته‌گری

ریخته‌گری یکی از فرآیندهای مهم و کاربردی است که در فروش مس و برنج تاثیر قابل توجی گذاشته‌است. ریخته‌گری به فرآیند ریختن فلز مایع به یک قالب اشاره می‌کند و به آن اجازه خنک شدن و تبدیل شدن به یک شکل خاص را می‌دهد.

گودی درون قالب جایی است که جادوی ریخته‌گری اتفاق می‌افتد. ابعاد آن باید در جهت تولید casts با کیفیت بالا دقیق باشند.

با این حال، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر خروجی نهایی تاثیر بگذارند. یکی از موارد خاص نوع فلزی است که قالب از آن ساخته شده‌است.

فولاد به عنوان مهم‌ترین ماده قالب

تاثیر فولاد در قالب سازی و فروش فلز مس و برنج
قالب‌سازی با فولاد

بیشتر قالب‌ها از جنس فولاد ساخته شده‌اند که یک فلز با ترکیب اهن و مقدار کمی کربن تشکیل شده‌است. فولاد یک فلز محکم و بادوام است.

فولاد می‌تواند در برابر دماهای بالای دخیل در ریخته‌گری فلز مقاومت کند و این کار به طور استثنایی قابل‌اجرا است. تنها مشکل فولاد این است نسبت به دیگر فلزات از دوام کافی برخوردار نیست.

سازندگان قالب فقط فولاد را انتخاب می‌کنند چون ساخت آن ارزان‌تر است، اما بسیاری از آلیاژهای دیگر می‌توانند بهتر از فولاد عمل کنند، به خصوص اگر بخواهیم به عنوان ماده قالب در ریخته‌گری استفاده نماییم.

آلیاژهای مس با عملکرد بالا و تاثیر در فروش مس و برنج

از آنجا که سازندگان قالب شروع به جستجوی راه‌های جایگزین می‌کنند، متوجه شده اند که آلیاژها مس می توانند عملکرد بسیار بالایی را در ساخت قالب های ریخته گری ایفا کنند.

اگر چه بسیار گران‌تر از فولاد هستند اما به دلیل ویژگی‌های مفیدی که دارند بسیاری از سازندگان مس را به عنوان یک جایگزین برای فولاد دیده‌اند.

به طور خاص، آلیاژهای مس می توانند عملکرد بالا داشته باشند و به طور قابل‌توجهی زمان چرخه و تغییر شکل را کاهش دهند.

اکثر قالب‌های فولادی نمی‌توانند سرعتی بالاتر از میانگین را تحمل کنند و به همین دلیل است که فولادها معمولا با ظرفیت ۵۰ درصد استفاده می‌شوند.

این یک اثر چشمگیر بر تولید دارد. با استفاده از قالب‌های ساخته‌شده از آلیاژهای مس، آن‌ها می‌توانند نیاز به یک قالب اضافی را از بین ببرند ، چرا که می‌تواند سرعت عملکرد بالاتری را تحمل کند. فروش مس و برنج نیز بازار پر رونقی دارد.

بسیاری از تولید کنندگان هنوز به دلیل هزینه بالای تولید، نسبت به استفاده از آلیاژهای مس برای فروش مس و برنج تردید دارند؛ حقیقت این است که آن‌ها می‌توانند صدها هزار دلار را در طولانی‌مدت ذخیره کنند ، در حالی که در مقایسه با چند هزار دلاری که برای قالب جدید بکار می‌برند، باید صدها هزار دلار پس‌انداز کنند.

آلیاژهای مس و برنج
آلیاژهای مس

مطالعه کنید: ورق مسی چیست؟

از آنجا که آلیاژهای مس می‌توانند بیش از فولاد دوام بیاورند و به حداقل نگهداری نیاز دارند، تولید می‌تواند بدون وقفه ادامه یابد، که می‌تواند هزینه عملیاتی را نیز کاهش دهد. با توجه به این ویژگی، فروش ورق مسی و فروش برنج می تواند پر تقاضا باشد. انتخاب فلز مناسب برای فلز کاری ، کار بسیار مهمی است. فروش مس و برنج می تواند چالش برانگیز باشد. یک اشتباه کوچک می‌تواند فاجعه ای در تولید ایجاد کند ، که می‌تواند منجر به مشکلات پرهزینه دیگر شود. اگر شما به دنبال جایگزینی قالب‌های فولادی خود با آلیاژهای مس هستید، به یک شرکت سازنده قالب‌های مورد اعتماد رجوع کنید که در آلیاژهای مس و آلیاژهای برنج تخصص دارد و از رشد مداوم در فروش مس و برنج برخوردار است.

بازار فلزات رنگین میله‌های مس، برنج، و برنز با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد می توانید با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

فروش مس و برنج به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت و ویژگی‌های فلز مس و آلیاژهای تاثیر بسیار زیادی بر فروش مس و برنج و قیمت آن‌ها دارد.

صنعت قالب‌سازی از چه فلزی استفاده می‌کند؟

اغلب قالب‌ها از جنس فولاد هستند اما امروزه قالب‌هایی که از جنس آلیاژهای مس هستند بسیار محبوب شده و تولیدکنندگان زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ریخته‌گری در رول مس و ورق برنج به چه معناست؟

یکی دیگر از عوامل موثر بر فروش مس و برنج، ریخته‌گری است که به ریختن فلز مایع درون قالب اشاره می‌کند.

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید