مقالات

همه چیز درباره‌ی ورق مس باهنر و انواع آن

ورق مس باهنر یکی از محصولات شرکت تولید فلزات مس باهنر کرمان است. این نوع ورق مس به دلیل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصربه‌فرد خود، در بسیاری از صنایع و کاربردها به‌عنوان یک ماده اولیه استفاده می شود. از بهترین و با کیفیت ترین ورق های مسی در کشو، مس باهنر کرمان است. بازارفلز رحیمی یکی از عرضه کنندگان مستقیم ورق مسی و برنجی باهنر است.

ورق مس باهنر به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین محصولات در زمینه خرید مس محسوب می‌شود. ورق‌های مسی به عنوان یکی از گران‌ترین ورق‌های گالوانیزه شناخته می‌شوند که در صنعت آهن و فولاد مورد استفاده می‌گیرند. قیمت مس باهنر با توجه به کیفیت و انواع محتلفی که دارد متفاوت است، درواقع خرید ورق مس باهنر با توجه به نوع مصرف، با ضخامت‌های مختلفی عرضه می‌شود. برای اطلاع از قیمت ورق مسی و شرایط خرید انواع ورق مس و محصولات برنجی با کارشناسان فروش بازارفلز رحیمی تماس بگیرید.

جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر از قیمت روز ورق مس باهنر
با کارشناسان ما در فروشگاه بازار فلز تماس بگیرید.

چرا استفاده از ورق مسی باهنر اهمیت دارد؟

فلز مس یکی از کاربردی‌ترین فلزات جهان به‌شمار می‌رود و ویژگی‌های فلز مس ازجمله، رسانایی الکتریکی، انعطاف‌پذیری، مقاومت بالا و… باعث شده تا استفاده از ورق مس در صنایع مختلف بسیار ارزشمند شود. ورق، شیت یا صفحه ارت مس، پس از آهن و آلومینیوم مقام سوم را از لحاظ کاربرد و موارد مصرف، خرید ورق مسی باهنر و استفاده از آن نیز در صنایع مختلف مانند صنایع برق، حرارتی و ساخت رادیاتور و حتی ساخت لوازم تزیینی کاربرد زیادی دارد. ورق ساخته شده از مس به اشکال مختلفی مانند سیم، لوله مسی و اتصالات در صنایع استفاده می شود؛ علاوه بر آن کاربرد ورق مس نیز بسیار مهم و پرمصرف است و در بازار فلزات نیز به شکل‌های شیت و رول (کویل) مس به فروش می‌رسد.

ورق مسی باهنر
ورق مس

ورق مس باهنر چیست؟

ورق مسی باهنر صفحاتی از جنس فلز مس هستند که دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله هدایت الکتریکی بسیار زیاد، عدم احتراق پذیری، نرمی و انعطاف پذیری بالا هستند. با توجه به اینکه فلز مس پس از نقره مقام دوم بیشترین رسانایی الکتریکی را به خود اختصاص داده است در صنایع مختلفی به‌خصوص الکترونیک کاربرد زیادی دارد. قیمت ورق مس باهنر نسبت به بسیاری از فلزها مانند آهن بیشتر است، چراکه ورق‌های مسی و آلیاژهای میان ورق های گالوانیزه بسیار پرکاربردتر و ارزشمندتر هستند که در صنعت آهن و فولاد استفاده می‌شوند.

خرید ورق مس باهنر در چه زمینه‌های کاربرد دارد؟

همان‌طور که قبل‌تر نیز به آن اشاره کردیم، قیمت ورق مس باهنر با توجه به خصوصیات آن متغیر است؛ به عنوان مثال خرید ورق مسی باهنر برای استفاده در صنایع تزئینی کاربرد فراوانی دارد و به دلیل ضخامت کمتر با قیمت نسبتا کمتری هم به فروش می‌رسد. یکی دیگر از صنایعی که می‌تواند به خرید مس باهنر نیازمند باشد، صنعت معرق‌کاری است؛ استفاده از ورق مس باهنر برای معرق در تولید و خلق تابلوهای جدید و معرق‌کاری بسیار زیبا و مدرن بسیار کاربردی است و طرفداران بسیاری دارد. ورق نازک مس باهنر به دلیل ضخامت کمی که دارد باید این خاصیبت را داشته باشد که در اثر تماس با اکسیژن هوا تیره نشود. به همین دلیل ورق مس برای معرق دارای پوشش نانو است و مانع اکسید مس و تیرگی آن می شود.

درباره شرکت مس باهنر کرمان؛ بزرگ‌ترین تولید کننده ورق مس در ایران

شرکت صنایع مس شهید باهنر
شرکت مس باهنر

یکی از بزرگترین‌ترین تولیدکننده‌های صفحه مس در جهان، شرکت مس باهنر کرمان است. کارخانه تولیدی مس در نزدیکی بزرگترین معادن مس خاورمیانه و در دوازده کیلومتری شهر کرمان قرار گرفته‌است. این شرکت در نیمه دوم سال ۱۳۷۰ راه‌اندازی شد و اکنون بزرگترین مجتمع صنعتی ارتباط دهنده معادن مس و روی کشور با صنایع تولیدی به‌شمار می‌رود؛ شرکت مس باهنر از پنج بخش کارخانه ذوب و ریخته‌گری، کارخانه نورد، کارخانه اکستروژن و کشش، کارخانه تولید لوله مسی و کارخانه سکه‌زنی تشکیل شده است.

این شرکت گسترده‌ترین محصولات مسی و آلیاژهای آن را از جمله صفحه مس باهنر و سایر آلیاژهای مس را به‌صورت ورق (شامل کویل مس، تسمه و فویل)، لوله (به صورت شاخه، کویل و پنکیک) و مقاطع (شامل مقاطع سه گوش، مقاطع چهارگوش، مقاطع شش گوش و میلگرد توپر و توخالی) تولید می‌کند.

انواع ورق مس باهنر

شرکت صنایع مس شهید باهنر به عنوان بزرگترین تولید‌کننده آلیاژهای مس با تبادل تجارب و همکاری با سایر شرکت‌ها در ایران و سراسر دنیا محصولات خود را مطابق با بالاترین استانداردهای جهان تولید می‌کند. شرکت مس با هنر با توجه به نیاز سایر صنایع اقدام به تولید صفحه مس باهنر در قالب 4 آلیاژ مختلف مس به صورت زیر کرده است:

  • ورق مس باهنر با آلیاژ TPC: از ویژگی های این آلیاژ می‌توان به هدایت الکتریکی و حرارتی بسیار خوب اشاره کرد. کاربرد اصلی این محصول در صنایع الکتریکی و برق است.
  • ورق مس باهنر با آلیاژ DLP و DHP: این گروه از آلیاژها بسیار مقاوم هستند و برای عملیات جوشکاری از قابلیت بالایی برخوردارند. کاربرد اصلی این گروه از محصولات بیشتر در صنایع برودتی حرارتی و لوازم خانگی است.
  • ورق مس باهنر با آلیاژ CnSn: این آلیاژ با محتوای قلع به صورت متغیر از ۱۲ درصد تا ۱۸ درصد از نظر وزنی خواص مکانیکی خود در دماهای بالا حفظ می‌کند و کاربرد ویژه آن در ساخت پره‌های رادیاتور خودرو است.
تسمه مسی باهنر
تسمه مسی

تسمه مسی

تسمه مسی در واقع ورق مس مسطح با عرض کم است. تسمه های مسی به دو شکل فابریک و یا برش خورده درست می‌شوند. این تسمه‌ها رسانای الکتریکی و حرارتی بالای دارند از این رو مناسب صنایع الکتریکی و حرارتی اند.در سیستم حفاظت از صاعقه و رعد برق از این تسمه ها به عنوان ارتینگ استفاده می کنند.

خرید ورق مس باهنر با ضخامت‌های مختلف

ورق مس باهنر با ضخامت های متفاوتی برای استفاده در صنایع مختلف تولید می‌شود. ورق مسی درست مانند ورق‌های فولادی تولید و عرضه می‌شود؛ درواقع علاوه بر ضخامت‌های مختلف، ورقه مسی باهنر در رنگ و طرح‌های متفاوتی نیز تولید شده و در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

برندهای متنوعی در زمینه تولید و فروش مس فعالیت می‌کنند، اما خرید ورق مس باهنر به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد بسیار محبوب است. همچنین قیمت ورق مس باهنر بسیار مناسب است و با ضخامت‌های بسیار کم و نازک قابل خرید است. البته قیمت ورق مس باهنر که ضخامت بالایی داشته‌باشد نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

ورق مسی باهنر از کجا بخرم؟

به‌طور کلی شما می‌توانید برای خرید مس باهنر به فروشگاه‌های آنلاین یا حضوری که در زمینه فروش فلزات مس و آلیاژهای آن فعالیت می‌کنند اقدام کنید.

جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر از قیمت روز ورق مس باهنر
با کارشناسان ما در فروشگاه بازار فلز تماس بگیرید.

کاربرد ورق مس باهنر

فروش ورق‌های مسی طرح دار و رنگی، طرفداران مخصوص خود را داشته و می‌تواند مورد پسند و استفاده طراحان قرار بگیرد. همچنین اگر ورق های مسی خلوص بالایی داشته باشند کاربردهای الکتریکی متفاوتی خواهند داشت. ویژگی‌های فلز مس آن را برای مصارف مختلف بهینه کرده است. در صنایع ساختمانی از آن در سقف، سیستم‌های گرمایشی، لوله‌های آب و اتصالات، سیم کشی برق، الکترودها و مبدل‌های حرارتی و … استفاده می‌کنند.

شرکت باهنر یکی از باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان ورق مس در ایران شناخته می‌شود که به دلیل خلوص بالا و تنوع محصولاتی که دارد، ورق‌های مسی تولیدی آن در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای ورق مسی باهنر را شرح داده‌ایم:

  • استفاده از رول مس باهنر در صنایع نظامی.
  • ساخت تجهیزات صنعتی با استفاده از ورق مسی باهنر.
  • کاربرد کویل مس باهنر در تولید لوازم تزئینی و تجهیزات خانگی.
  • خرید ورق مس باهنر برای استفاده در صنایع الکترونیک.
  • خواص فلز مس برای سلامتی نیز بسیار گسترده است، به همین دلیل در زیست و کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خواص و کاربرد ورق مس باهنر
ورق مس باهنر

همچنین خواص و کاربرد کلی فلز مس نیز به شرح زیر است:

  • برای سلامت بیشتر وجود مس در بدن ضروری است که این مقدار مس از طریق آب و غذا وارد بدن می شود.
  • مصریان در عهد باستان از سولفات مس در تولید رنگ استفاده می کردند. امروزه نیز از سولفات مس برای رنگرزی استفاده می‌شود.
  • سولفات مس برای نگهداری چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در صنعت مجسمه‌سازی از فلز مس استفاده می‌شود مانند مجسمه آزادی.
  • صنعت ساختمان‌سازی و الکترونیک هم قبل‌تر بررسی کردیم که بسیار متکی به فلز مس هستند.

قیمت ورق مس باهنر

همانطور که قبل‌تر نیز به آن اشاره کردیم، قیمت ورق مس شهید باهنر به انواع مختلف آن بستگی دارد، به عنوان مثال ورق مس با ضخامت 0.1 با قیمت ارزان‌تری نسبت به ورق مس باهنر که بسیار ضخیم باشد خرید و فروش می‌شود. به‌طور کلی محدود قیمت ورق مس باهنر با ابعاد 2000 در 660 میلی‌متر از 500 الی 600 هزار تومان شروع می‌شود.
جهت اطلاع از انواع ضخامت‌های ورق مس باهنر، قیمت و خرید آن با ما در ارتباط باشید.

قیمت ورق مس باهنر
تولید مس باهنر

انواع مس و آلیاژهای آن

  1. مس خالص با درصد خلوص 99/3.
  2. آلیاژهایی با درصد بالای مس که دارای 99/3 تا 96 درصد مس هستند.
  3. ترکیب مس و روی (آلیاژ مس): آلیاژ برنج شامل عنصر اصلی روی و مقداری مس است. عناصر دیگر از قبیل آهن،آلومینیوم، نیکل، سیلیسیوم که برای بهبود آلیاژ برنج به آن افزوده می شوند.
  4. ترکیب آلیاژ مس و قلع (برنز)
  5. سایر گروه‌های آلیاژی: آلیاژ مس نیکل، آلیاژ مس نیکل روی، مس‌های سرب دار و آلیاژهای خاص دیگر.
  6. مس های سرب دار: این دسته آلیاژ های مس ریختگی اند با 20 درصد یا بیشتر از عنصر سرب. عنصر های قلع و روی در آن ها نیست اما اندکی نقره ممکن است در آن وجود داشته باشد.

خرید ورق مس باهنر کرمان از بازار فلز رحیمی

سوال بسیاری از کاربران در رابطه با خرید ورق مسی این است که ورق مسی از کجا بخرم؟ فروشگاه بازار فلز رحیمی یکی از انواع نمایندگی فروش مس باهنر است که شما می‌توانید برای خرید ورق مس باهنر و اطلاع از قیمت ورق مس به وبسایت بازار فلز مراجعه کنید. فروشگاه آنلاین رحیمی بازار فلز یکی از قدیمی‌ترین فروشندگان مس و ورق برنجی در سراسر ایران است. برای مشاوره رایگان در این رابطه، با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید، ورق مس باهنر در ابعاد و شکل های مختلفی تولید و در اختیار مشتریان قرار میگیرد. شما میتوانید برای خرید انواع ورق مس و برنجی به فروشگاه‌های معتبری مانند فروشگاه بازار فلز رحیمی مراجعه کنید.
همچنین توجه کنید که قیمت ورق مس با توجه به ابعاد، نوع آلیاژ، مقدار و ضخامت محصول متفاوت است.

سوالات متداول

ورق مس باهنر در چه صنایعی کاربرد دارد؟

ورق مس باهنر در صنایع مختلف مانند الکترونیک، حرارتی و ساخت رادیاتور و حتی ساخت لوازم تزیینی کاربرد زیادی دارد. همچنین درصنایع نظامی، تجهیزات صنعتی، تجهیزات خانگی نیز قابل استفاده است.

آیا ورق مس باهنر در ابعاد و ضخامت‌های مختلف تولید می شود؟

بله، ورق مس باهنر با ضخامت های متفاوتی در جهت مصارف صنایع مختلف تولید می شود. ورق های مسی دقیقا مانند ورق های فولادی نه تنها از نظر ضخامت بلکه در شکل و رنگ و طرح‌های متفاوت نیز تولید می‌شوند.

چگونه از قیمت ورق مس باهنر مطلع شویم؟

مقدار، ضخامت، ابعاد و نوع ورق مس باهنر در قیمت آن موثر است و شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق از قیمت و خرید ورق مس باهنر با کارشناسان ما درارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید