مقالات, استفاده از فلزات

کویل فنری برنج و 4 کاربرد جالب آن

کویل فنری برنج

کویل فنری برنج و ورق مس با قدرت، دوام و تطبیق پذیری، به عنوان یکی از مهمترین مواد مورد استفاده برای طراحان هستند. کویل های برنجی از مس و روی ساخته شده اند، دارای خواص رسانایی و همچنین مقاومت در برابر خوردگی هستند و آن را به یک ماده عالی برای ساخت قطعات الکتریکی تبدیل می کنند. کویل های برنجی به عنوان اتصال دهنده های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان آنها را با تلورانس های دقیق ساخت و به طول هایی برش داد تا متناسب با هر کاربردی باشد.

برای طراحان مهم است که مواد به آسانی قابل دسترسی باشند تا بتواند کار را بخوبی تحویل دهند. به همین دلیل است که فروش مس و فروش ورق برنج فرصت مناسبی را برای شاغلان صنعت فراهم میسازد تا مواد را ذخیره کنند. این کار نه تنها موجب ساده تر شدند شغل شان می شود، بلکه به مشتریان خود گزینه های گوناگونی نیز می دهند. در اینجا برخی از بهترین برنامه های کاربردی برای ورق برنج و ورق مس آورده شده است.

کویل برنجی چیست؟


برنج یک آلیاژ بسیار همه کاره است که به راحتی با گرما و هدایت الکتریکی عالی شکل می گیرد. این ویژگی ها آن را برای استفاده به عنوان کویل ایده آل می کند. مقدار کمی روی در برنج خواص آن را افزایش می دهد و استحکام آن را بهبود می بخشد تا برای استفاده مداوم و استرس زا دوام بیشتری داشته باشد.

مانند هر نوع سیم‌پیچ، سیم‌پیچ برنجی بخش مهمی از فرآیند تولید کویل است، زیرا نوع سیم‌پیچ باید دقیقاً محاسبه شود تا از کارایی و دقت سیم‌پیچ اطمینان حاصل شود.

کویل برنجی

.


موارد استفاده برای کویل های برنجی


کاربردهای زیادی وجود دارد که به هادی سبک وزن، شکل دادن آسان، قطر کوچک و متناسب با هر پیکربندی نیاز دارند. برای آن شرایط، کویل های برنجی به دلیل خواص رسانایی بالای برنج، مقاومت در برابر خوردگی و استحکام، انتخاب ایده آلی هستند. یکی از ویژگی های کلیدی برنج، دوام و توانایی آن در مقاومت در برابر سوء استفاده مداوم است. به همین دلیل است که برنج در آلات موسیقی یافت می شود.

در تولید کویل‌های برنجی بازارفلز رحیمی، ورقه‌های نازک برنج به صورت نوارهایی بریده می‌شوند تا دور یک هسته پیچیده شوند. وزن سبک برنج و قطرهای کوچک آن، آن را برای انجام سیم پیچی محکم و مطمئن عالی می کند. از آنجایی که برنج بسیار انعطاف پذیر است، می توان آن را به گونه ای شکل داد، برش داد، پیکربندی کرد و با استفاده از طول ها، ابعاد و تحمل های مختلف، متناسب با هر نوع هسته ای شکل داد.

آباژور

کویل فنری برنج و کویل مس می تواند با ظرافت و پیچیدگی در لوازم روشنایی استفاده شود. شما حتی نیازی به خرید یک نام تجاری جدید نیز ندارید. به عنوان مثال، شما می توانید یک آباژور قدیمی را بازتولید کنید و با پیچاندن ورق فلز مس به خارج، آن را ارتقا دهید.
برای اینکه بتوانید یک کار صاف و بدون چین چروک تحویل بدهید می توانید از کویل فنری برنج به عنوان دکوراسیون حلق آویز برای یک لوستر سفارشی استفاده کنید. اگر میخواهید ساده کار کنید، می توانید ورق برنج را به لامپ خود اضافه کنید. با این جزئیات، حتی ساده ترین اتاق می تواند ناگهان درخشش خاصی را به خود بگیرد.

طراحی آشپزخانه

برای کسانی که دوست دارند یک ظاهر فوق العاده ای داشته باشند و به آشپزخانه خود حس ببخشند، ورق برنج و کویل مس همیشه یک شرط اساسی هستند. به عنوان مثال، ورق برنجی اغلب به عنوان کابینت در آشپزخانه استفاده می شود. سطح بازتابنده آن می تواند باعث شود که اتاق کمی بزرگتر خودش را نشان دهد، در حالی که رنگ طلایی آن، ظاهر آشپزخانه را لوکس می کند.

به غیر از کابینت، کویل فنری برنج نیز می تواند برای پوشش سطوح کابینت مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر، شما می توانید از ورق برنج و ورق مس برای دکوراسیون کابینت استفاده کنید.

لامپ حمام

برای حمام، ورق برنج یکی از موادی است که طراح زیبایی را به حمام می دهد. جلوه بصری خوبی را به حمام شما می دهد.
هر هدف طراحی داشته باشید، بهتر است که دسترسی به مواد مورد نیاز خود را داشته باشید. با خرید از تامین کنندگان قابل اعتماد مانند بازار فلزات رنگین، مواد با کیفیت را خریداری کنید.

کویل فنری برنج و کاربردهای آن

کویل فنری برنج با توجه به ویژگیهای آن و به دلیل خواص آن برای سازندگان مفید است. کویل فنری برنج نسبت به روی و برنز انعطاف بیشتری دارد. همانطور که می دانید آلیاژ برنج از دو فلز ساخته شده و این فلزها در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از آلیاژ برنج برای پروژه های فلزکاری مناسب است زیرا سازکاری خوبی با محیط زیست دارد.

بنابراین کویل آلیاژهای برنج و برنج برای کاربردهایی که وزن سبک را تحمل می کنند، عالی هستند. آلیاژهای برنج / برنج در اشکال مختلف موجود هستند، به عنوان مثال، کویل، فویل، ورق ، ورق سوراخ دار، صفحه شطرنجی، نوار، تخت، خالی (دایره)، حلقه (فلنج) و زاویه، کانال، سینی و غیره برنجی و کویل آلیاژهای برنج اغلب در محیط‌هایی استفاده می‌شود که در آن‌ها مهم است که جرقه وارد نشود، مانند اتصالات و ابزارهایی که در نزدیکی مواد منفجره یا قابل اشتعال استفاده می‌شوند. برنج بسیاری از خواص فیزیکی برنج خالص را دارد و همچنین قابل بازیافت است.

به طور معمول، ورق برنج حاوی 67 درصد برنج و 33 درصد روی است. به طور کلی، بیشتر روی، رنگ مواد برنج روشن تر است. ورق برنجی باهنر و آلیاژ برنج در صنایع معماری، بست، برق، مهمات، گلوله و همچنین صنایع اتصال دهنده تقاضای بالایی دارد. آنها در مناطقی مانند لوله کشی، ساخت و ساز، خودرو، خطوط ریلی و غیره استفاده می شوند. ورق ها و صفحات برنجی نورد سرد دارای مزایایی مانند ظاهر یا ظاهر برتر، استحکام کششی بالا، ماهیت انعطاف پذیری آسان، مقاوم در برابر فرورفتگی و غیره هستند. فرآیندی که آنیلینگ نامیده می شود و دما را بسیار کمتر از دمای نورد گرم نگه می دارد. قیمت محصولات برنجی بستگی به وزن و نرخ دلار دارد و روزانه تغییر می کند، بازارفلز رحیمی یکی از مرجع های قیمت دهی محصولات مسی و محصولات برنجی در کشور است.

اگر علاقه مند هستید که در مورد آلیاژ برنج و ضایعات آن بیشتر بدانید مطالعه کنید:

کویل فنری برنجی و ۷ کاربرد آن

کویل برنج و ۶ علت استفاده از آن

کرونا و ورق برنج، بررسی ۴ علت تاثیر کرونا بر قیمت آن

ورق های برنجی به عنوان یکی از محصولات تولید شده از آلیاژ برنج از ادغام روی و مس تولید می شود. به طور کلی ورق برنجی دارای دسته بندی های متعدد و انواع مختلفی است و در صنایع کاربردهای زیادی دارد. همچنین میزان طلایی رنگ بودن بودن این ورق ها به اجزای تشکیل دهنده آن بستگی دارد. بنابراین نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر میزان فلز مس یا روی درصد بیشتری در ساختار ورق داشته باشند رنگ ورق به آن فلز تمایل بیشتری خواهد داشت.

پس اگر فلز قالب روی بیشتر باشد رنگ ورق نقره ای و اگر فلز قالب مس بیشتر باشد در اینصورت رنگ ورق طلایی می شود. نکته جالب این است که وقتی این دو فلز با یکدیگر ترکیب می شوند خواص الکتریکی، مکانیکی و شیمیایی متفاوتی به ورق داده و زمینه های کاربردی آن را وسیع تر می کنند.

منابع

https://www.meadmetals.com/blog/common-uses-for-brass

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید