مقالات, فروش فلزات

خرید مس و 6 راه تشخیص تقلب در مس و کم فروشی آن

خرید مس. ورق مسی

خرید مس فوت و فن خود را دارد. بهترین راه تشخیص تقلب در مس هنگام خرید مس شناخت و تسلط بر بخشهای مختلف بازار است. هر جا بازار یک کالا رونق داشته باشد و هر گاه این رونق به علت بحرانی اقتصاد دچار رکود گردد همیشه دست ها و جریان هایی در حاشیه هستند که با انواع ترفند ها، تقلب در مس وکم فروشی ورق مس تنها به دنبال کسب درآمد بیشتر در این شرایط بحرانی هستند.

مس فلزی شگفت انگیز و با کاربرد های فراوان است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که معمولاً برای خرید مس از کاربردهای ورق و نوار استفاده می شود. این ورق ها و نوارها حاوی 99.9 درصد مس هستند. در این قسمت از مقاله 6 دمای مشخص شده توسط تولید کنندگان را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم:

  • 060 نرم
  • H00 نورد سرد
  • H01 نورد سرد ، عملکرد بالا
  • H02 نیمه سخت
  • H03 سه چهارم سخت
  • H04 سخت

مس با خلوص نرم بسیار نرم و قابل انعطاف است. این نوع مس برای کاربردهایی نظیر کارهای زینتی پیچیده مناسب است. این فلز از لحاظ تاریخی در ساخت و سازها کاربرد زیادی داشته است. به دلیل استحکام کم استفاده از مس با خلوص نرم برای اکثر مصارف ساختمانی توصیه نمی شود.

خرید مس

خرید (ورق) مس

بررسی خرید مس از لحاظ کیفی

مقاومت در برابر خوردگی: یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید مس باید به آن توجه کنید این است که مس فلزی بسیار غنی است که در اکثر شرایط محیطی مملو از آلودگی بسیار مقاوم است. فلز مس دربرابر رطوبت، نمک و آلودگی گوگردی به سرعت شروع به اکسیداسیون می کند. مقاومت بالای آن در برابر خوردگی به دلیل توانایی واکنش در محیط و رسیدن به تعادل در برابر هوای محیط است.

رسانایی الکتریکی و حرارتی: مس و آلیاژهای آن رسانایی خوبی برای برق و گرما هستند. مس بیشتر از هر فلز دیگری در صنایع الکتریکی استفاده می شود. این نکته مهمی است که در خرید مس باید به آن توجه کنید.

سهولت ساخت: مس و آلیاژهای آن به طور کلی قابلیت بالایی در تبدیل شدن به اشکال و ابعاد مورد نیاز توسط هر یک از فرآیندهای ساخت معمول دارند. با توسعه مس از نوع نورد سرد سنجش مواد را می توان بدون به خطر انداختن نوع نگهداری و ماندگاری پایین آن کاهش داد. ساختار نورد سرد نسبت به مس معمولی نرم نیست اما بسیار قوی تر است.

این نوع فلز تقریبا محبوب ترین نوع مس است که در خرید مس و در حال حاضر در ساخت و سازها استفاده می شود. به طور کلیمس نورد 1/8 سخت و سرد یا H00  با درجه حرارت بالا برای اکثر تاسیسات سقفی توسط متخصصان این حوزه توصیه می شود. با این حال باید توجه داشت كه مس نورد سرد مقاومت بسیار بیشتری نسبت به نوع نرم در مقابل تنشهای ناشی از انبساط و انقباض نشان می دهد.

مواردی که در بالا گفته شد می تواند راهنمای خوبی برای خرید مس است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید انواع فلزات توصیه می کنیم مقالات دیگر سایت را نیز مطالعه کنید که لینک آنها در زیر آمده است:

ورق مسی

خرید (ورق) مس

خرید مس و متداولترین ضخامت آن

به طور کلی در هنگام خرید مس باید به چند نکته مهم توجه کنید. در خرید مس معمولا متداول ترین واحد اندازه گیری ضخامت مس در صفحه مدار چاپی اونس است. اما بیشتر مردم هیچ ایده ای درباره ضخامت این فلز شگفت انگیز ندارند. ضخامت تمام شده مس هنگامی که مس با 1 اونس مسطح فشرده شود و به طور مساوی در مساحت یک فوت مربع پخش شود برابر با 1.37 میلی متر است. البته همه افراد به این نکته توجه نمی کنند.

بیشتر تابلوهای مدار چاپی با ضخامت مس 1 اونس ساخته می شوند. در ساخت PCB چنانچه درخواست کنندگان مشخصات خاصی را ارائه ندهند متخصصان در هنگام مطالعه و ساخت و طراحی میزان 1 اونس را ملاک قرار خواهند داد. اگر کاربران تصمیم گرفتند که این طراحی به جریان و وسعت بیشتری نیاز داشته باشد تا بتواند میزان 1 اونس را تحمل کند بهتر این است که ضخامت ورق مس را افزایش داده یا عرض سطح مورد استفاده را افزایش دهند.

البته واضح است که خرید مس هر چه ضخامت بیشتری داشته باشد هزینه آن نیز بیشتر است. افزایش هزینه نه تنها به دلیل هزینه های مواد اولیه است بلکه فرآیند تولید مس ضخیم تر زمان بیشتری را نیاز دارد و انجام آن کمی دشوار است.

ناگفته نماند هر چه مس ضخیم تر باشد هزینه آن نیز بیشتر می شود. گذشته از افزایش در هزینه مواد و امکانات کار با مقادیر بیشتر مس نسبت به ضخامت های کمتر دشوارتر و زمان بر است. این فرآیند شامل فشرده کردن مس به یک لایه مسطح حتی یک لایه بیش از یک ناحیه فوت مربع روی صفحه مدار چاپی است.

تقلب در مس و کم فروشی

به دلیل تحریم ها و اوضاع نابسامان اقتصادی ناشی از آن متاسفانه در این ایام بازار و داد و ستد مواد اولیه فلزی خصوصا خرید مس با تهدید های زیادی مواجه شده است. در نتیجه این دشواری ها تولید کنندگان و دست اندر کاران  و متولیان بازار مس برخی مواقع به اجبار دست به کم فروشی زده اند.

از دلایل این رخداد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سکون در معاملات
  • به حاشیه رفتن بعد رقابت در معاملات بازار مس
  • کاهش شدید مواد اولیه و خام

همچنین موارد دیگری که می تواند به عنوان تقلب در مس و کم فروش در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • کاهش عیار مس ورق های تولیدی
  • کاهش ضخامت ورق ها
  • کاهش ابعاد ورق ها

در نتیجه چنین حوادثی مشتریان محصولات مس دیگر نمی توانند به بازار داخلی اعتماد کنند. البته لازم به ذکر است که این تقلب در مس و کم فروشی تنها شامل فلز مس نمی شود. متاسفانه این تقلب و کم فروشی در مس رواج زیادی یافته است. وجود اصطلاحاتی مانند تقلب در مس و کم فروشی ورق مس در بازار امروزی موجب شرمساری مجموعه تولید کنندگان و متخصصان این حوزه (که همیشه به دنبال رقابتی سالم بوده اند) می گردد. در این سال های همواره تولیدکنندگان مس نگران آینده بازار این فلز بوده اند. با وجود همه این مسائلی که ذکر شد تلاش متخصصان در ارائه مس با کیفیت و مرغوب قابل تقدیر است.

یکی از شگرد های افراد متقلب در بازار مس این است که در تعدادی از وسایط نقلیه از جمله کامیون و تریلی بخشی پنهان از دید را ایجاد می کنند. هدف از ایجاد این بخش قرار دادن ورقه های آهن است. در این حالت هنگامی که ماشین به روی باسکول برود قطعا وزن بالاتری را نشان خواهد داد. سپس با اتمام عملیات بارگذاری ورقه های آهن از وسیله نقلیه خارج می شوند.

در حالی که چنین افرادی تنها به فکر کسب درآمد از راه های نامشروع هستند. بسیاری دیگر از تولید کنندگان با تلاش خود مس با کیفیت را تهیه و تولید کرده و با فروش مس و فروش ورق مس سعی در ایجاد تعادل در بازار دارند. توصیه می کنیم در هنگام خرید مس به همه نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید.

جمع بندی

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات ارزشمندی در زمینه خرید مس 6 راه تشخیص تقلب در مس و کم فروشی آن کسب کرده باشید. توصیه ما به شما عزیزان در هنگام خرید مس مراجعه به سایت های معتبر مانند بازار فلز برای استعلام قیمت و تهیه مس است.

منبع

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید