مقالات, استفاده از فلزات, فروش فلزات, فلز برنج

کویل فنری برنج و ۵ کاربرد آن + اهمیت استفاده از آلیاژ برنج

کویل فنری برنج

کویل فنری برنج و ورق مس با قدرت، دوام و تطبیق پذیری، به عنوان یکی از مهمترین مواد مورد استفاده برای طراحان هستند. ورق ها و کویل های برنجی از مس و روی ساخته شده اند، دارای خواص رسانایی و همچنین مقاومت در برابر خوردگی هستند و آن را به یک ماده عالی برای ساخت قطعات الکتریکی تبدیل می کنند. کویل های برنجی به عنوان اتصال دهنده های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند، می توان آنها را با تلورانس های دقیق ساخت و به طول هایی برش داد تا متناسب با هر کاربردی باشد.

برای طراحان مهم است که مواد به آسانی قابل دسترسی باشند تا بتواند کار را بخوبی تحویل دهند. به همین دلیل است که فروش مس و فروش ورق برنج فرصت مناسبی را برای شاغلان صنعت فراهم میسازد تا مواد را ذخیره کنند. این کار نه تنها موجب ساده تر شدند شغل شان می شود، بلکه به مشتریان خود گزینه های گوناگونی نیز می دهند. در اینجا برخی از بهترین برنامه های کاربردی برای ورق برنجی و ورق مس آورده شده است.

کویل برنجی چیست؟

فلز برنج به انگلیسی Brass، یک آلیاژ بسیار همه کاره و دارای هدایت الکتریکی بالاست که به راحتی با گرما و حرارت شکل می گیرد. این ویژگی ها آن را برای استفاده به عنوان یک کویل یا رول برنجی ایده آل می کند. مقدار کمی روی در ترکیبات فلز برنج، خواص آن را افزایش می دهد و استحکام آن را بهبود می بخشد تا در برابر ضربه و به منظور استفاده مداوم، دوام بیشتری داشته باشد. سیم‌پیچ برنجی بخش مهمی از فرآیند تولید کویل برنج است، زیرا تمام فاکتورهای سیم‌پیچ باید دقیقاً محاسبه شود تا از کارایی و دقت سیم‌پیچ اطمینان حاصل شود.

کویل برنجی

کاربردها و موارد استفاده برای کویل های برنجی

کویل های برنجی به دلیل خواص رسانایی بالای برنج، مقاومت در برابر خوردگی و استحکام، انتخاب ایده آلی هستند. یکی از ویژگی های کلیدی ورق برنجی، دوام و توانایی آن در مقاومت در برابر سوء استفاده مداوم است. به همین دلیل است که آلیاژ برنج در آلات موسیقی یافت می شود.

در تولید رول های برنجی بازارفلز رحیمی، ورقه‌های نازک برنج به صورت نوارهایی بریده می‌شوند تا دور یک هسته پیچیده شوند. وزن سبک برنج و قطرهای کوچکش، آن را برای انجام سیم پیچی محکم و مطمئن، ایده آل می کند. از آنجایی که فلز برنج بسیار انعطاف پذیر است، می توان آن را به هر گونه ای شکل داد، برش زد و پیکربندی کرد. در ادامه به برخی کاربردهای ورق برنجی و کویل برنجی می پردازیم:

آباژور

کویل فنری برنج و کویل مس می تواند با ظرافت و پیچیدگی در لوازم روشنایی استفاده شود. برای اینکه بتوانید یک کار صاف و بدون چین و چروک تحویل بدهید، می توانید از کویل فنری برنج به عنوان دکوراسیون آویز برای یک لوستر سفارشی استفاده کنید. چکش خواری و شکل پذیری ورق برنجی اجازه می دهد تا سطوح صاف با بافتی فوق العاده ایجاد شود و با نیازهای طراحی متفاوت سازگار باشد. علاوه بر این، برنج فلزی بادوام است و زیبایی متمایز خود را حتی در طول سال ها حفظ می کند.

طراحی آشپزخانه

برای کسانی که دوست دارند یک آشپزخانه با ظاهر فوق العاده داشته باشند و به آشپزخانه خود حس ببخشند، ورق برنج و کویل مس همیشه بهترین انتخاب هستند. به عنوان مثال، ورق برنجی اغلب به عنوان کابینت در آشپزخانه استفاده می شود. سطح بازتابنده آن می تواند باعث شود که اتاق خودش را کمی بزرگتر نشان دهد. همچنین رنگ طلایی آن، ظاهر آشپزخانه را لوکس می کند.

به غیر از خود کابینت، کویل فنری برنج نیز می تواند برای پوشش سطوح کابینت مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر، شما می توانید از ورق برنج و ورق مس برای دکوراسیون کابینت استفاده کنید.

کاربردهای تزئینی

علاوه بر خواص ضد میکروبی ورق برنجی، ارزش زیبایی شناختی کویل برنج آن را به یک انتخاب محبوب برای کاربردهای تزئینی تبدیل می کند. رنگ آلیاژ برنج می تواند از طلایی روشن و نقره ای تا تقریبا قرمز متغیر باشد و همین استفاه از ترکیبات فلز برنج را برای موارد تزئینی مناسب می کند.

علاوه بر این اتصالات ماشین ظرفشویی و لامپ های خانگی معمولاً از رول برنج ساخته می شوند، زیرا هم از نظر بصری جذاب هستند و هم در برابر باکتری ها مقاوم هستند.

کاربردهای مکانیکی

از پوسته برای تفنگ تهاجمی M-16 گرفته تا یاتاقان ها و چرخ دنده ها، فلز برنج به طور گسترده برای کاربردهای مکانیکی استفاده می شود. ابزارهای ساخته شده از ورق برنجی، به عمر طولانی معروف هستند و نیاز به تیز کردن ندارند.

آلات موسیقی

اگر تا به حال در یک گروه کنسرت، گروه راهپیمایی، یا شاید حتی یک سمفونی شرکت کرده باشید، احتمالاً از کاربرد فلز برنج در اطراف خود بسیار آگاه هستید. ترومپت، ترومبون، باریتون و توبا از محبوب ترین سازهای برنجی هستند.

کاربرد ورق برنج در آلات موسیقی

بررسی ویژگی های کویل فنری برنج و اهمیت استفاده از آن

کویل فنری برنج با توجه به ویژگیهای آن و به دلیل خواصی که دارد، برای سازندگان مفید و کاربردی است. کویل فنری برنج نسبت به روی و برنز انعطاف بیشتری دارد. همانطور که می دانید آلیاژ برنج از دو فلز ساخته شده و این فلزها در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از آلیاژ برنج برای پروژه های فلزکاری مناسب است؛ چرا که سازگاری خوبی با محیط زیست دارد.

بنابراین کویل آلیاژهای برنج برای کاربردهایی که وزن سبک را تحمل می کنند، عالی هستند. انواع آلیاژهای برنج در اشکال مختلف موجود هستند. به عنوان مثال، کویل، فویل، ورق، صفحه شطرنجی، نوار، تخت، لوله برنجی و… . کویل آلیاژهای برنج اغلب در محیط‌هایی استفاده می‌شود که مهم است در آنجا جرقه یا اتصال رخ ندهد. مانند اتصالات و ابزارهایی که در نزدیکی مواد منفجره یا قابل اشتعال استفاده می‌شوند.

به طور معمول، ورق برنج حاوی 67 درصد برنج و 33 درصد روی است. رنگ فلز برنج روشن تر از سایر فلزات مذکور است. ورق برنجی باهنر و آلیاژ برنج در صنایع معماری، بست، برق، مهمات، گلوله و همچنین صنایع اتصال دهنده تقاضای بالایی دارد. آنها در مناطقی مانند لوله کشی، ساخت و ساز، خودرو، خطوط ریلی و غیره استفاده می شوند. ورق ها و صفحات برنجی نورد سرد دارای مزایایی مانند ظاهر یا ظاهر برتر، استحکام کششی بالا، ماهیت انعطاف پذیری آسان، مقاوم در برابر فرورفتگی و غیره هستند. فرآیندی که آنیلینگ نامیده می شود و دما را بسیار کمتر از دمای نورد گرم نگه می دارد. قیمت فلز برنج و دیگر محصولات برنجی بستگی به نرخ دلار دارد و روزانه تغییر می کند. بازارفلز رحیمی یکی از مرجع های استعلام روزانه قیمت ورق مس و قیمت فلز برنج در کشور است.

اگر فلز قالب در آلیاژ برنج، روی بیشتری داشته باشد، رنگ ورق برنج نقره ای است و اگر فلز غالب در آلیاژ برنج مس باشد، در اینصورت رنگ ورق برنجی طلایی می شود. نکته جالب این است که وقتی این دو فلز با یکدیگر ترکیب می شوند خواص الکتریکی، مکانیکی و شیمیایی متفاوتی به ورق فلزی داده و زمینه های کاربردی آن را وسیع تر می کنند.

برای مشاوره و خرید ورق برنجی پامنار رحیمی با بازارفلز تماس بگیرید.

شما می‌توانید برای خرید ورق برنجی رحیمی در انواع ضحامت نازک و ضخیم برای کاربرد مورد نظر خود به فروشگاه‌های حضوری در پامنار تهران مراجعه کنید. فروشگاه آنلاین رحیمی بازار فلز یکی از قدیمی‌ترین فروشندگان مس و ورق برنجی در سراسر ایران است که می‌توانید برای استعلام قیمت مس و برنج و یا مشاوره رایگان، با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین شما می توانید از طریق واتس اپ نیز با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

جمع بندی

کویل فنری برنج بنا بر ویژگی هایی که دارد، معمولاً در کاربردهایی استفاده می‌شود که مقاومت در برابر خوردگی و اصطکاک کمتری مورد نیاز است، مانند قفل، لولا، چرخ دنده، یاتاقان‌ ها، محفظه مهمات، زیپ‌ ها، لوله‌ کشی، کوپلینگ شلنگ، سوپاپ‌ ها، دوشاخه‌ ها و پریزهای برق.

بیشتر بخوانید:

کویل فنری برنجی و ۷ کاربرد آن

کویل برنج و ۶ علت استفاده از آن

نحوه ساخت ورق برنج+ ویژگی ها، مزایا و کاربردها

مهم ترین تفاوت بین مس، برنج و برنز

خرید ورق برنج + 4 راه تشخیص ورق برنج اصل

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید