مقالات

خرید آنلاین مس و 5 ویژگی شگفت‌انگیز آن

خرید آنلاین مس این امکان را به شما می‌­دهد که با صرف زمان بسیار کم مناسب­‌ترین گزینه را پیدا­ کرده و خرید خود را انجام دهید. متخصصین ما در اینجا به شما کمک خواهند کرد تا خرید آنلاین مس را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. شما با مراجعه به سایت ما در زمینه­‌ی خرید و فروش مس و سایر فلزات پرکاربرد دیگر می­توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. پس با ما باشید تا مطالب مفیدی از خرید آنلاین مس و کاربرد­های آن را در صنعت مدرن امروزی برای شما ارائه کنیم.

از دیر­باز تا­کنون ورق مس نقش بسیار پر­رنگی در زندگی بشر داشته ­است. این فلز خوش­رنگ و زیبا نه تنها در مصارف حساس الکتریکی کاربرد زیادی دارد بلکه در دنیای هنر، طراحی داخلی و معماری نیز حرف اول را می­زند. همه­‌ی این موارد به ویژگی­‌های منحصر به فرد این فلز بر می­گردد. واقعا چرا ورق مس کارآیی بالایی دارد؟

برای یافتن پاسخ سوال خود کافیست از ویژگی­‌های انحصاری این فلز آگاهی پیدا کنید.

خرید آنلاین مس
خرید آنلاین مس و ویژگی­های آن

خرید آنلاین مس و کاربرد آن در زندگی روزمره

به اطراف خود نگاه کنید رد پای این فلز را در همه‌­ی لوازم الکترونیکی، معماری، ساختمان سازی، تجهیزات از راه دور، لوله کشی‌­ها، سیم کشی و کابل­های برق و … خواهید دید. آن­چه که واضح به نظر می­رسد این است که نقش فلز مس در بین سایر فلزات موجود در کره‌­ی زمین بسیار پر­رنگ­تر است. نکته­‌ی بسیار جالب دیگر در مورد فلز مس این است که این فلز دوست­دار محیط زیست است. پس بار­ها و بار­ها می­توان مس را بازیافت کرد و دوباره از آن استفاده نمود!

خرید آنلاین مس و ویژگی­های شگفت انگیز آن در دنیای امروز!

فلز مس دارای ویژگی­‌های بسیار شگفت انگیزی است که ما در این­جا به 5 مورد آن اشاره می­کنیم.

  • فلز مس دارای رسانایی الکتریکی و حرارتی بسیار بالایی است. از این رو بیش از نیمی از کاربرد مس به صنعت برق، الکتریسیته، سیم­کشی و اتصالات آن مربوط می­شود.
  • این فلز پر­کاربرد در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم است. مقاومت مناسب فلز و ورق مسی باعث شده‌ که در صنعت ساختمان‌­سازی، لوله و اتصالات و … کاربرد زیادی داشته ­باشد. از فلز و آلیاژ­های مس در ساخت قطعات الکترونیکی لوازم برقی از جمله ماشین لباسشویی، ظرفشویی و … نیز استفاده می­شود.
  • از فلز مس در ساخت آلیاژ­های گوناگون مس استفاده می­‌شود. آلیاژ­های مس هر کدام ویژگی­های منحصر به فرد خود را دارند و در صنایع مختلف از آن­ها استفاده می­شود. برای اینکه ویژگی خاصی را در آلیاژ­های مس تقویت کنیم کافی است مقدار مس آن آلیاژ را تغییر دهیم.
خرید آنلاین مس
خرید آنلاین مس
  • فلز مس خواص ضد میکروبی بسیار خوبی دارد. این موضوع باعث شده تا از این فلز و آلیاژ­های آن در ساخت وسایلی از قبیل دستگیره و شیر­آلات … استفاده شود. وجود این فلز در ساختار لوازم فلزی مانع رشد و تکثیر باکتری­ها و میکروب­ها می­شود. آیا تاکنون به دستگیره‌­های برنجی به کار برده شده در درب اتاق­‌های بیمارستان دقت کرده ­اید؟
  • ویژگی پنجم فلز مس که در بالا به آن اشاره کردیم ویژگی بسیار مهمی است که باعث شده این فلز همچنان در صنایع مختلف حضور پررنگی داشته ­باشد. این ویژگی مهم قابلیت بازیافت آن است. به راستی اگر فلز مس غیر­قابل بازیافت بود چه می­شد!!!

خرید آنلاین مس و کاربرد­های گوناگون آن در صنعت

با ترکیب عناصر دیگر بر ساختار فلز مس آلیاژ­های بسیار کاربردی مثل ورق برنج، برنز و … تولید می­شوند که بسیار مستحکم‌­ هستند. همه‌ این عوامل باعث شده است که مس یکی از متنوع­ترین فلزات جهان جهت کاربرد در صنایع و زمینه­‌های گوناگون زندگی بشر باشد. در سال­های گذشته انجمن توسعه فلز مس کاربرد مس را در چهار دسته­‌بندی کلی قرار دهد: 1-برق، 2-ساخت و ساز. 3-حمل و نقل و 4- صنایع مرتبط با سلامت و کشاورزی.

خرید آنلاین مس
خرید آنلاین مس و کاربرد آن

همان­طور که می­دانید فلز مس رنگ سرخ زیبایی دارد و یکی از راه‌­های تشخیص این فلز رنگ منحصر به فرد آن است. با این وجود برخی از ظروف و لوازم نقره­ای یا طلایی رنگ وجود دارند که می­‌توانند حاوی مقدار مشخصی فلز مس باشند.

اگر علاقه مند هستید که بیشتر در مورد فرآورده های گوناگون مس و قیمت آن بدانید حتما” مقالات پیشین ما را مطالعه کنید:

مطلب مفید: ورقه مسی و ۶ کاربرد مفید آن

خرید آنلاین مس و سلامت بدن ما!

نقش مس در سلامت همه­‌ی موجودات از جمله انسان بسیار حیاتی است. در واقع مس جزء یکی از عناصر ضروری در رشد و نمو بدن است و به تولید هموگلوبین خون کمک شایانی می­کند. پس مس نه تنها در صنعت بلکه در حفظ حیات انسان ها نیز اهمیت بالایی دارد. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که مس مورد نیاز بدن ما با خوردن مواد غذایی مانند لوبیا، بادام، نخود فرنگی، کلم بروکلی و … به راحتی تامین می­شود.

بنابراین مس یک ماده‌ی معدنی ضروری برای زنده ماندن ما محسوب می شود. این ماده‌ی معدنی در تمامی بافت‌های بدن شما یافت می‌شود و نقش بسیار مهمی در حفظ سلول‌های عصبی و سیستم عصبی شما دارد. همچنین بدن شما در تشکیل کلاژن و تولید انرژی نیاز به مس دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که بیشتر مس موجود در بدن ما در کبد، مغز، قلب و کلیه‌ها یافت می‌شوند.

مس و نقش آن در کشاورزی

همانطور که گفتیم مس در بدن انسان­ها و جانوران دیگر نقش مهمی دارد. این فلز در کشاورزی نیز کاربردهای گشترده ای دارد. مس نقش مهمی در رشد گیاهان دارد و گیاهان با تغذیه از کود­های شیمیایی حاوی مس می­توانند به خوبی رشد کنند. وجود مس در کود­های شیمیایی باعث اصلاح و حاصل­خیز شدن خاک‌­هایی می­شود که با کمبود مس مواجه‌­ هستند. نقش مس در کشاورزی به اندازه ای حیاتی است که اگر خاک گیاهان از مس غنی نباشد دچار بیماری­های گوناگونی می­شوند: گیاهان در این خاک ها ممکن است خشک شوند، رشد مناسبی نداشته باشند، زود پژمرده شده و یا برگ­‌های آن­ها شاداب نباشند. متخصصین حوزه کشاورزی استفاده از کود شمیایی حاوی سولفات مس را برای این نوع خاک­‌ها مناسب می دانند .

خرید آنلاین مس
مس و کاربرد­های آن

خرید آنلاین مس و عوامل موثر بر قیمت آن

استفاده از فلز مس و کاربرد بسیار وسیع آن در صنایع مختلف باعث شده­ که به عنوان یک شاخص در تعیین سلامت اقتصادی کشورها در نظر گرفته شود. از طرف دیگر خرید آنلاین مس و تبادل آن بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان باعث شده است مانند هر کالای دیگری دچار نوسان قیمت باشند. عوامل مختلفی در قیمت و خرید آنلاین مس تاثیر می­گذارد. از جمله این عوامل میتوان به این موارد اشاره کرد: میزان استخراج فلز مس، میزان تقاضای بازار، نوسانات موجود در قیمت ارز، قیمت نفت و فلزات دیگر، میزان فعالیت­های اقتصادی در جهان مدرن امروز و … در یک نگاه کلی می­توان گفت که همه‌­ی عواملی که بر اقتصاد جهانی تاثیر دارند بر قیمت و بازار جهانی مس نیز موثر خواهند بود.

جمع بندی

فلز مس در بخش­‌های مختلف هر صنعتی نقش ب­سزایی دارد. تا­کنون فلز جایگزین و مناسبی برای این فلز پیدا نشده است. مس با داشتن خواص منحصر بفرد خود رتبه اول را در بین تمام رسانا­های الکتریکی دارد. اگر به فلز مس و آلیاژهای آن نیاز دارید توصیه می کنیم به سایت های معتبری مانند بازار فلز برای خرید آنلاین مس مراجعه کنید.

منبع

[1] https://www.livescience.com/29377-copper.html

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید