مقالات

خرید آنلاین ورق مس و 8 کاربرد مهم آن در زندگی بشر

از آنجا که ورق مس و آلیاژ­های مس کاربرد­های بسیار گوناگونی در زمینه‌­های مختلف دارند میزان فروش مس و خرید آنلاین ورق مس در جهان مدرن امروزی روز به روز در حال افزایش است. از این رو ما در بازار فلز ورق مسی، ورق برنجی و … را برای شما معرفی می­‌کنیم تا با کاربرد و ویژگی‌­های هر کدام به خوبی آشنا شوید. در خرید آنلاین ورق مس شما زمان زیادی را برای آگاهی، انتخاب و خرید از دست نخواهید داد. خرید آنلاین ورق مس” به بررسی روش‌ها و نکات مهمی که برای خرید آنلاین ورق مس باید در نظر گرفته شوند، می‌پردازیم. خرید آنلاین ورق مس می‌تواند یک راه سریع و راحت برای تهیه این محصول مورد نیاز باشد، اما برای دستیابی به تجربه خرید مطمئن و بهتر، باید به چند نکته توجه کنید.

  • انتخاب فروشگاه معتبر: در ابتدا، لازم است که یک فروشگاه آنلاین معتبر و قابل اعتماد را برای خرید ورق مس پیدا کنید. بررسی نظرات و بازخوردهای کاربران قبلی، امتیازات و رتبه‌بندی فروشگاه در سایت‌های ارزیابی و مقایسه قیمت‌ها می‌تواند به شما در این انتخاب کمک کند.
  • بررسی مشخصات فنی: قبل از خرید، حتماً مشخصات فنی ورق مس را بررسی کنید. این شامل ضخامت، ابعاد، جنس و معیارهای دیگر است. اطمینان حاصل کنید که محصول مورد نظر با نیازها و استفاده‌های خود سازگار است. مقایسه قیمت‌ها: بررسی قیمت‌ها در چندین فروشگاه آنلاین، شما را قادر می‌سازد تا بهترین قیمت را برای خرید ورق مس دریابید. اما توجه داشته باشید که تنها قیمت، معیار تصمیم‌گیری نباشد و همچنین کیفیت محصول و شرایط ارائه خدمات پس از فروش نیز حائز اهمیت است.

این تنها مزیت خرید آنلاین ورق مس نیست بلکه با راهنمایی متخصصین در سایت ما می­‌توانید گزینه‌­ی بهتر و مناسب با نیاز خود را انتخاب و سپس خریداری نموده و یک خرید آگاهانه را با ما تجربه خواهید کرد!

پیشنهاد می کنیم با ما باشید تا با ویژگی‌­ها و خواص منحصر به فرد فلز مس آشنا شوید.

خرید آنلاین ورق مس
خرید ورق مسی

خرید آنلاین ورق مس و ویژگی­‌های آن

ورق مس ویژگی‌­های بسیار شگفت انگیزی دارد! این ورق پس از فلز نقره بهترین رسانای الکتریکی است. از آنجا که نقره فلز گران­‌قیمتی است، از فلز مس برای انتقال حرارت و الکتریسیته استفاده می­‌کنند. از ویژگی­‌های دیگر فلز و ورق مس داشتن مقاومت، شکل­‌پذیری و انعطاف­‌پذیری بسیار مناسب آن است.

مطالعه کنید: ورق مسی چیست؟

ورق مس ویژگی­‌های کاربردی دیگری نیز دارد مثلا به علت قابلیت بازیافت مناسبی که دارد‌ جزء فلزات با طول عمر بالا محسوب می شود، در نتیجه می­‌توان گفت که این فلز کاربردی دوست­دار محیط زیست است. از این­ رو ما در زندگی روزمره خود با فلزاتی از جنس مس سر و کار داریم که ممکن است طول عمری به قدمت تاریخ داشته باشند! این است راز پایان ناپذیری فلز سرخ رنگ و با ارزش صنعت! اگر علاقه مند هستید در این زمینه بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم مقاله خواص شگفت انگیز فلز مس را نیز مطالعه کنید.

خرید آنلاین ورق مس و قدمت استفاده از ورق مس در ایران

در ایران قدمت استفاده از فلز مس به هزاره‌ی پنجم پیش از میلاد برمی‌­گردد! یعنی زمانی که انسان‌­ها فهمیدند استفاده از ظروف سفالی اشکالات زیادی دارد. این ظروف دوام چندانی نداشتند و با جابجایی یا در اثر یک ضربه‌­ی کوچک می­‌شکستند؛ پس بهتر بود در ساخت این ظروف از مواد دیگری مثل فلز مس، آهن، برنج و … استفاده شود.

از این رو آن­‌ها از فلز مس استفاده کردند و غالب ظروفی که درست می­کردند از جنس ورق مس بود. جالب است بدانید چون در آن زمان ایرانی‌­ها به معادن و ذخایر مس دسترسی خوبی داشتند جزء اولین تولید کنندگان، مصرف کنندگان و صادر کنندگان مس به حساب می‌­آمدند! خواص مناسبی که فلز مس داشت باعث شد تا آن­ها از این فلز برای ساخت لوازم مورد نیاز خود استفاده کنند مثلا شکل­‌پذیری و مقاومت مناسب فلز مس برای ساخت دستی ظروف و اشیاء فلزی بسیار کاربردی بود.

امروزه نیز از این فلز برای ساخت لوازم و ظروف مسی استفاده می کنند. بنابراین میتوان گفت که صنعت مسگری از گذشته تا کنون رونق بسیاری داشته است.

خرید ورق مسی
خرید آنلاین ورق مس

خرید آنلاین ورق مس و 8 کاربرد مهم آن

ورق مس کاربرد­های بسیار زیادی در صنعت دارد. در این قسمت تعدای از مهمترین کاربردهای ورق مس را برای شما عزیزان ارائه کردیم:

  1. از مس در تهیه سیم‌­های مسی، لوله‌­های مسی و … استفاده می­‌کنند. برای انتقال برق و الکتریسیته سیم و کابل­‌های مسی بهترین گزینه به ­حساب می­ آیند. امروزه هیچ جایگزینی برای فلز مس پیدا نشده ­است که در عین ارزان بودن بتواند رسانای الکتریکی مناسبی نیز باشد. استفاده از این فلز برای کابل­‌های برق فشار ضعیف، متوسط و قوی نیز مناسب است.
  2. از فلز و ورق مس در ساختمان­‌ها نیز به ­وفور استفاده می‌شود: مس بهترین گزینه برای لوله کشی آب سرد و گرم است. به ­علاوه از مس برای ساخت مخازن آب گرم، پوشش بام­‌ها، آب­‌بندی و … نیز استفاده می­‌کنند.
  3. از ورق و فلز مسی برای ساخت آهنربا­های الکتریکی، موتور­های الکترومغناطیسی، مبدل‌­های مورد نیاز صنعت و … استفاده می­‌کنند؛ همچنین در ساخت قطعات مختلف خودرو­های هیبریدی از ورق مس کمک گرفته می­شود.
  4. جهت افزایش مقاومت در فولاد و یا فلز آلومینیوم از لایه‌­ی نازکی از ورق مس استفاده می‌­شود. استفاده از ورق مس باعث می شود که فلز زیرین در برابر پوسیدگی تا حد زیادی مقاوم ­شود. علاوه بر این از نمک­‌های مس برای حفظ چوب­‌ها در مقابل پوسیدگی بهره می ­برند.
  5. از ورق­های مسی در صنایع دستی مانند هنر معرق کاری، مسگری، تهیه‌­ی ظروف و لوازم تزئینی و زیبای دستی و … نیز به­ وفور استفاده می­‌گردد.
  6. در ساخت لوازم منزل مثل دستگیره‌­های درب، اتصالات و شیرآلات، ماهیتابه­‌های مس­گری و … نیز ورق مس ‌به کار می رود.
  7. آیا می­دانستید در صنعت طلا­سازی نیز از فلز مس به ­وفور استفاده می­‌شود!؟ ترکیب مس با فلز طلا استحکام آن را بیشتر می‌­کند. جالب است بدانید که عیار طلا را مقدار مس موجود در ترکیب آن مشخص می­‌کند! مثلا طلای 24 عیار کاملا خالص است اما 50 درصد طلای 12 عیار از جنس فلز مس است.
  8. در ساخت وسایل موسیقی به ویژه در ساخت ساز­های بادی نیز از فلز مس استفاده می­‌کنند.
خرید آنلاین ورق مس
ورق مسی

همان­طور که در بالا نیز گفتیم فلز مس کاربرد­های بسیار گسترده ای دارد اما عمده مصرف فلز مس در صنعت برق است. به جرات می‌­توان گفت که صنعت برق بزرگ­ترین مصرف کننده‌­ی فلز مس است. اینجا است که معلوم می‌­شود خرید آنلاین ورق مس و فروش آن در صنایع الکترونیکی حرف اول را می­زند.

خرید آنلاین ورق مس و خاصیت بیواستاتیک آن!

مس با داشتن خاصیت بیواستاتیکی برای استفاده در محیط‌­های بهداشتی و بیمارستان­‌ها مناسب است. این فلز دارای خاصیت ضد میکروبی خوبی است و در نتیجه مانع رشد و تکثیر میکروب‌­ها، باکتری‌­ها، قارچ­‌ها و … می‌­شود. غالبا از مس در ساخت لوازمی که لازم است عاری از میکروب باشند استفاده می‌­کنند.

هر چند فلز نقره نیز خاصیت ضد میکروبی خوبی از خود نشان می‌­دهد اما این فلز تنها در رطوبت و دمای مشخصی می‌­تواند میکروب­‌ها را از بین ببرد. پس در همه‌­ی شرایط عملکرد چندان قوی برای شما نخواهد داشت.

ورق مسی

خرید آنلاین ورق مس و سایر کاربرد­های آن!

از ورق مسی در ساخت قطعات برقی، لامپ‌­های مربوط به پرتو کاتدی، لامپ­‌های خلاء، مجسمه­‌سازی، رادیاتور، سوپاپ‌­ها، لوازم مورد نیاز در صنعت نفت، لوله‌­های آب شور و … نیز استفاده می­‌کنند. ورق مس باهنر نیز یکی از ورق های مس با کیفیت و کاربردی در بازار مس ایران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورق مس باهنر مطالعه مقاله ورق مس باهنر و ۱۴ مورد مصرف آن را از دست ندهید.

با توجه به نیاز بسیار بالای صنعت به فلز مس و افزایش نرخ سایر فلزات وابسته، افزایش میزان خرید و فروش مس و عوامل دیگر، قیمت مس در سال­‌های اخیر یک روند کاملا صعودی را طی می‌­کند. میزان فروش مس نیز با توجه به نیاز بالای صنایع مختلف روند افزایشی خواهد داشت. توصیه می کنیم برای خرید آنلاین ورق مس به سایت های معتبری مانند بازار فلز مراجعه کنید.

جمع بندی

هنگام خرید آنلاین ورق مس باید به نکاتی مانند دقت در انتخاب ضخامت مناسب توجه کنید. همچنین برای انتخاب آلیاژ مناسب لازم است ابتدا کاربرد مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. به طور مثال شما برای تولید ظروف مسی نیاز دارید که از ورق مس با حداقل تراکم استفاده کنید تا ورق مس به راحتی برش خورده و شکل بپذیرد. در حالی که ورق مس مورد نیاز شما برای تولید جواهرات به استحکام بیشتری نیاز دارد. بنابراین توصیه می کنیم در هنگام خرید آنلاین ورق مس با ما در ارتباط باشید.

چگونه ورق مس را به صورت آنلاین تهیه کنم؟

راه های مختلفی برای تهیه ی ورق مسی وجود دارد اما توصیه می کنیم برای خرید آنلاین ورق مس به سایت های معتبری مانند بازار فلز مراجعه کنید.

چه نکاتی را باید در حین خرید آنلاین ورق مس رعایت کرد؟

هنگام خرید آنلاین ورق مس باید به نکاتی مانند دقت در انتخاب ضخامت مناسب توجه کنید. همچنین برای انتخاب آلیاژ مناسب لازم است ابتدا کاربرد مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. به طور مثال شما برای تولید ظروف مسی نیاز دارید که از ورق مس با حداقل تراکم استفاده کنید تا ورق مس به راحتی برش خورده و شکل بپذیرد.در حالی که ورق مس مورد نیاز شما برای تولید جواهرات به استحکام بیشتری نیاز دارد.

منظور از خواص بیواستاتیکی مس چیست؟

به ترکیباتی که میکروب‌ها را می‌کشند، کشنده میکروب‌ها (microbicidal) و ترکیباتی که از رشد آن‌ها جلوگیری می‌کنند بیواستاتیک (biostatic) نامیده می‌شوند. استفاده از داروهای ضد میکروبی که به منظور درمان آلودگی‌ها بکار می‌روند، درمان ضد میکروبی نامیده می‌شود.به همین علت از مس در ساخت وسایل ضد میکروبی استفاده می شود.

بیشترین مصرف فلز مس متعلق به چه صنعتی هست؟

به جرات می‌­توان گفت که صنعت برق بزرگ­ترین مصرف کننده‌­ی فلز مس است. اینجا است که معلوم می‌­شود خرید آنلاین ورق مس و فروش آن در صنایع الکترونیکی حرف اول را می­زند.

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید