مقالات, فروش فلزات, فلز مس, نرخ

3 عاملی که بر افزایش قیمت فلز مس تاثیرگذار است

3 عامل تاثیرگذار بر قیمت مس

افزایش قیمت فلز مس به عوامل مختلفی وابسته است. عواملی که علاوه بر اثرگذاری بر فروش یا خرید ورق مس، بر کاهش یا افزایش قیمت فلز مس نیز تاثیر می گذارند.
عرضه و تقاضا یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت مس است. با رشد اقتصاد جهانی، به ویژه افزایش تقاضا برای برق، توسعه منابع جدید انرژی و توسعه سریع صنعت الکترونیک، تقاضا برای خرید مس همچنان رو به رشد است. از سوی دیگر اختلالات در معدن مس، چه به دلیل اعتصاب، حوادث یا عوامل محیطی، می تواند منجر به محدودیت عرضه و افزایش قیمت مس شود. به طور مشابه، تصمیمات کشورهای بزرگ تولید کننده مس برای آزادسازی یا عدم دسترسی مس از ذخایر ملی خود، می تواند بر قیمت های جهانی این فلز تأثیر بگذارد. در هر حال ویژگی های منحصر به فرد و خواص فلز مس آن را به یکی از محبوب ترین فلزات در بازار تبدیل کرده است.

افزایش قیمت فلز مس

بررسی آمار جهانی کاهش یا افزایش قیمت مس

بیاید نگاه اجمالی به افزایش قیمت مس در چند سال گذشته و همچنین عوامل مؤثر در افزایش قیمت فلز مس بندازیم. قبل از سال 2005 قیمت هر پوند فلز مس هرگز به بیشتر از یک دلار و شصت سنت نرسیده بود، اما رشد بیش از حد اقتصادی در چین و افزایش روزافزون کاربرد فلز در این کشور موجب افزایش قیمت مس شد و در سال 2006 قیمت هر پوند این فلز به چهار دلار و شانزده سنت رسید.

در سال 2008 و قبل از وقوع بحران مالی قیمت مس به بالاترین سطح خودش یعنی چهار دلار و دویست و شانزده سنت در هر پوند رسید. این بحران اقتصادی پس از سال 2008 باعث کاهش قیمت مس شد و بعد از سال 2009 قیمت این فلز و ماده ارزشمند بار دیگر افزایش یافت. ممکن است بدانید که کشور شیلی بزرگ ‌ترین تولید کننده مس در جهان است اما بزرگ ‌ترین و تاثیرگذار ترین کشور در افزایش قیمت این فلز و یا کاهش قیمت مس چین است.

همانطور که می دانید عوامل زیادی بر قیمت فلزات تاثیرگذار هستند. در مورد افزایش و کاهش قیمت فلزات و عوامل موثر بر آن، مطالعه مقالات تخصصی سایت بازار فلز رحیمی را از دست ندهید.

چه عواملی باعث افزایش قیمت فلز مس می شود؟

با توجه به تنش شدیدی که میان دو کشور آمریکا و چین صورت گرفته است و تشدید این جنگ با توجه به روابط تجاری که بین چین و آمریکا وجود دارد، ممکن است گاهی اختلالات و مشکلاتی در این زمینه به وجود آید. برای مثال این مسئله باعث می شود که قیمت مس با توجه به متوقف شدن خرید ورق مس توسط کشور چین کاهش پیدا کند. اما اگر این چالش های تجاری پایان بپذیرد، قیمت رول مس که یکی از مهم ‌ترین کالاهای صنعتی کشور چین بشمار می رود موجب افزایش قیمت این فلز خواهد شد.

خروج نقدینگی از بازار سرمایه موجب تغییرات و نوسانات قیمت فلز مس و افزایش آن می شود. اگر این نقدینگی در نقاط دیگر کشور و صنایع دیگر سرمایه‌ گذاری شود، تاثیرات مثبتی بر خرید و فروش فلز مس می گذارد. وقتی یک بستر تجاری مناسب مانند بورس برای خرید و فروش کالاها وجود نداشته باشد تجارت کنندگان می‌توانند با هر قیمتی که می‌خواهند فلز مس را خرید و فروش نمایند و این امر ممکن است باعث افزایش قیمت مس شود.

افزایش قیمت فلز مس

3 عامل تاثیر گذار در کاهش و افزایش قیمت فلز مس

فلز مس (Copper) به دلیل این ‌که بسیار انعطاف‌ پذیر است و رسانایی الکتریکی بسیار عالی دارد، بعد از فلز آهن و آلومینیوم، سومین و پر کاربرد ترین فلز در جهان است‌‌. جالب است که بدانید حدود نیمی از فلز مس تولید شده در جهان توسط کشور چین مورد استفاده قرار میگیرد. اگر این کشور میزان تقاضای خود را برای این فلز کاهش دهد و یا افزایش دهد، میزان قیمت فلز مس نیز با توجه به این تغییرات افزایش و یا کاهش خواهد داشت.

برای اینکه افزایش قیمت فلز مس و نوسانات قیمت فلز مس برای ما قابل درک باشد، باید به بررسی عوامل تاثیر گذار روی این نوسانات بپردازیم. علاوه بر نوسانات بلند مدت فلز مس که پیش ‌تر در رابطه با آن‌ ها صحبت کردیم، قیمت ورق مس در سال گذشته نیز نوسانات بسیار شدیدی داشته ‌است‌، که از مهم ‌ترین دلایل کم شدن قیمت آن، کم شدن عرضه و تقاضا در این بازار است.

1. میزان استخراج فلز مس

با کم شدن میزان عرضه و یا زیاد شدن آن، قیمت فلز مس نیز تغییر خواهد کرد. در نتیجه به نوعی با افزایش قیمت فلز مس مواجه خواهیم بود. این تغییرات قیمت کاملا هیجانی هستند و پایدار نخواهند بود. همچنین با کم شدن ذخایر فلز مس در جهان پیش ‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده ما با افزایش قیمت روبرو شویم.

2. نوسانات قیمت دلار و یورو

یکی دیگر از عواملی که تاثیر مستقیم و بسیار زیادی روی قیمت فلز مس می‌گذارد نوسانات قیمت ارزهای دلار و یورو است. نوسانات این بازار تاثیر بسیار زیادی روی کاهش و یا افزایش قیمت این فلز و همچنین محصولات وابسته به آن، که جزو صنعت سیم و کابل می شود، می گذارد.

به دلیل این‌که از سیم و کابل تقریباً در همه صنایع استفاده می شود نوسان قیمت مس ممکن است روی نوسانات قیمت صنایع دیگر نیز تاثیر بسزایی داشته باشند. دلار علاوه بر تاثیر گذاری بر قیمت مس و افزایش قیمت فلز مس دلار معمولاً در تعیین قیمت بسیاری از کالاها تاثیر گذار است. کاهش ارزش دلار باعث کاهش قیمت مواد اولیه و افزایش آن باعث افزایش قیمت مواد اولیه خواهد شد.

افزایش قیمت فلز مس

3. نوسان قیمت نفت

یکی دیگر از عوامل مؤثر در نوسان قیمت فلز مس و افزایش آن، نوسان در قیمت نفت است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ‌ها و وابسته بودن تولیدات و مواد اولیه فراوان و گوناگونی که از دل زمین به دست می‌آیند، افزایش و یا کاهش قیمت این مواد اولیه باعث افزایش قیمت فلز مس و کاهش قیمت فلز مس خواهد شد. نفت یکی از عواملی است که فروش مس و قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌گذارد.

نفت و مس هر دو جزو کالاهای اساسی جهانی هستند و می‌توانیم در نظر داشته باشیم که به با توجه به این ‌که هر دوی این مواد اولیه از دل زمین بدست می آیند، روند اقتصادی یکسان را طی خواهند کرد. به ‌طوری ‌که در سال‌‌ های اخیر مس و نفت همراه با هم به طور موازی افزایش و کاهش قیمت داشته اند پس شما می توانید به راحتی تشخیص دهید که افزایش و کاهش قیمت نفت، باعث کاهش و یا افزایش قیمت مس خواهد شد.

برای مشاوره و خرید ورق مسی با بازار فلز تماس بگیرید.

شما می‌توانید برای خرید انواع ورق مسی، کویل مسی، صفحه ارت مسی و ورق برنجی رحیمی در انواع ضحامت نازک و ضخیم برای کاربرد مورد نظر خود به فروشگاه‌های حضوری در پامنار تهران مراجعه کنید. فروشگاه آنلاین رحیمی بازار فلز یکی از قدیمی‌ترین فروشندگان فلز مس و فلز برنج در سراسر ایران است و می‌توانید برای استعلام قیمت مس و برنج و یا مشاوره رایگان، با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع بندی

فلز مس به عنوان یکی از فلزات رنگین و گران بها حساب می شود که کاربردهای زیادی در صنایع دارد؛ مخصوصا در صنایع اکتریکی و تکنولوژی. قیمت محصولات مسی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله قیمت جهانی مس در درجه اول به توانایی تامین کنندگان در استخراج و حمل و نقل محصول و همچنین تقاضای کالاها و خدمات مورد نیاز آن بستگی دارد. سایر عوامل گسترده شامل نرخ بهره، رشد اقتصادی، در دسترس بودن و جذابیت کالاهای جایگزین و ملاحظات سیاسی است. برای اطلاع از قیمت روز هر کیلو مس باهنر با بازارفلز رحیمی تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

دلایل افزایش قیمت جهانی مس چیست؟

فروش و قیمت مس و 6 شاخص اقتصادی موثر بر آن

خرید آنلاین ورق مس و 8 کاربرد مهم آن در صنایع و زندگی روزمره

بررسی قیمت ضایعات مسی و عوامل موثر بر آن

همه چیز درباره مس قراضه و کاربردهای آن

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید