استفاده از فلزات

نوار برنجی و 3 کاربرد آن در ظروف و لوازم تزئینی مدرن، شیک و لوکس!

نوار برنجی، استحکام، مقاومت خوب در برابر خوردگی یا رطوبت، هدایت الکتریکی و حرارتی مناسب، قابلیت انعطاف پذیری بالا، پردازش فشار سرد و گرم و … را دارد، برای ساخت لوازم مجلل تزیینی و ظروف لوکس به کار گرفته می شود.  پس خواص مناسب نوار برنجی آن را برای ساخت  لوازم تزیینی مناسب کرده است.

درصد مس موجود در نوار برنجی متغیر خواهد بود. مثلا اگر نوار برنجی با 63 درصد مس ترکیب شده باشد از خواص مکانیکی خوبی برخوردار خواهد بود. در واقع لحیم کاری و جوشکاری آسانی خواهد داشت. اگر نوار برنجی دارای 62 درصد فلز  مس، باشد قابلیت انعطاف پذیری خوب در شرایط گرم و سرد را خواهد داشت. این نوع نوار برنجی مقاومت خوبی در برابر خوردگی از خود نشان می دهند اما به راحتی ساییده می شوند. پس خواص نوار برنجی با توجه به مقدار ترکیبات مس آن می تواند متغیر عمل کند. از نوار برنجی برای اتصالات متفاوت نیز استفاده می کنند. این نوع نوارها دارای استحکام کششی خوب، سختی بالا و صافی مناسبی اند. کارایی بالا و هدایت الکتریکی خوب این فلز آن را برای ساخت انواع اتصالات مناسب نموده است

نوار برنجی و ظروف تزئینی

نوار برنجی و تولید باکس های شیشه ای برنجی لوکس

در دنیای امروزی مانند گذشته استفاده از لوازم تزئینی برنجی مد شده است با این تفاوت که در دکوراسیون امروزی نوار برنجی و نوار طلایی با شیشه های نازک ترکیب شده  یک نوع لوازم دکوری زیبا و مدرنی را ایجاد کرده است. این نوع لوازم تزئینی و کاربردی، بسیار لوکس و لاکچری محسوب می شوند. نوار برنجی باریک در کنار شیشه هایی بسیار شفاف و زیبا هنر زیبایی را ایجاد کرده است که دیدن این نوع اشیاء زیبا و خواستنی خالی از لطف نیست. مثل تصویر زیر:

باکس های شیشه ای همراه با نوار برنجی

باکس های شیشه ای همراه با نوار برنجی

شما ممکن است دکورهای برنجی و طلایی متعلق به دهه ی 50 تا 60 شمسی را دیده باشید اما باید بدانید که باکس های شیشه ای همراه با تزئینات نوار برنجی زیبایی بی نظیری را به محیط منزل می دهند. هر جا نشانه هایی از دکوراسیون سنتی و قدیمی باشد، زیبایی منحصر به فردی را به معرض نمایش قرار می دهد و طرفداران خاصی را نیز به دنبال خواهد داشت.

همانطور که میدانید لوازم دکوری دائما در حال تحول و تغییرند. این تغییرات ممکن است روال چرخه مانندی را طی کنند این چرخه با چرخش خود هر بار زیباتر از قبل نمایان می گردد. امروزه باکس های تقسیم و باکس های سر دار شیشه ای، برنجی یا شیشه ای همراه با نوار طلایی رواج زیادی داشته و از محبوبیت بالایی نیز برخوردارند.

این نوع باکس ها می توانند طوری طراحی شوند که به عنوان ظرف لوکس جهت پذیرایی از مهمان استفاده شوند. . از آنجا که ضخامت کم ورق برنج، ورق مس، نوار طلایی و … می توانند برای ساخت این نوع ظروف مفید واقع شوند، امروزه نوار برنجی، نوار مسی و نوار طلایی زیادی تولید و توزیع می شوند.

مطلب مفید: نوار برنجی با هنر و کاربردهای آن

دسته ای از این نوع باکس ها می توانند برای  نگهداری جواهرات مناسب باشند. مرغوبیت و کیفیت خوب فلز برنج آن را برای ساخت این نوع ظروف مناسب نموده است.

گروهی دوست دارند گیاهان تزئینی و یا خشک و زیبا را در انواع باکس های شیشه ای، برنجی و … قرار دهند.

دسته ای از اشکال هندسی این نوع ظروف برای نگهداری سنگهای با ارزش و زیبا می تواند مناسب باشد. مجسمه های برنجی نیز زیبایی خاص خود را دارند. مطابق شکل زیر:

نوار برنجی و باکس جواهرات

نوار برنجی و باکس جواهرات

همانطور که در قسمت بالا گفتیم نوار برنجی کاربردهای زیادی در تولید ظروف لوکس دارد. اگر می خواهید با یکی دیگر از نوارهای کاربردی آشنا شوید که کاربردهای مختلفی در تولید ظروف شیشه ای و تزئینی دارد مقاله پیشین سایت را با عنوان نوار طلایی و ۴ کاربرد آن در ظروف لوکس مطالعه کنید.

استفاده از نوار برنجی در تولید انواع باکس جواهرات

استفاده از باکس های شیشه ای برنجی که طراحی مدرن و شیکی دارند نشان دهنده ی سلیقه های به روز خانم ها است. این نوع باکس ها محبوبیت زیادی داشته و غالبا در هر خانه ی مدرنی یافت می شوند. اشکال فانتزی، موزیکال، سنتی و … این نوع ظروف در بازار وجود دارد. با مراجعه به سایت های معتبر یا فروشگاههای لوازم تزئینی می توانید از انواع زیبای این نوع ظروف دیدن کرده و خریداری نمایید.

وقتی جواهرات زرق و برق دار در ظروف تزئینی فلزی و درخشان با شیشه های محصور و براق قرار می گیرند جلوه آن ها صد چندان می شود. نه تنها زیبایی جواهرات در این جعبه ها بیشتر به چشم می آید بلکه این نوع جعبه ها از اکسید شدن مصنوعات طلا نیز جلوگیری می کند. چون جعبه ها مانع نفوذ رطوبت به درون جعبه ها می شوند. اشکال این نوع ظروف تنوع زیادی دارد و می تواند با مینا کاری یا خاتم کاری نیز ترکیب و  تزئین شود.

برخی از این نوع باکس های جواهرات دارای قفل نیز هستند که برای امنیت بیشتر طراحی شده اند. سایز این نوع باکس ها بستگی به سلیقه ی شما می تواند بزرگ یا کوچک باشد اگر تعداد النگو های شما زیاد است باید از باکس بزرگتری استفاده کنید که فضای کافی برای نگهداری النگوها را در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از باکس های شیشه ای با نوار برنجی برای قرار دادن لوازم آرایشی

این نوع باکس ها می توانند بدون سر نیز باشند. در طراحی این نوع لوازم نیازی به قفل نخواهید داشت و می توانید به عنوان دکور زیبا لوازم را با چیدمان مناسب روی آن ها قرار دهید. طراحی و مدل های این نوع باکس ها آنقدر زیاد است که می توانید متناسب با فضا آن ها را ست کنید. آن دسته که اشکال هندسی کمیاب را بیشتر می پسندند می توانند سفارش خود را با شکل هندسی مد نظر خود تطبیق دهند. به این نوع باکس ها جعبه ی لوکس یا باکس شیشه ای برنجی می گویند و به این نام ها شناخته می شوند. جعبه های دستمال کاغذی زیبایی نیز با نوار برنجی و شیشه های مخصوص می توان درست کرد که در نوع خود بسیار بی نظیر خواهد بود.

علت این همه زیبایی و درخشش این است که پنل های شیشه ای و شفاف نور را به خود گرفته و درخشش خاصی را به فضای اطراف می بخشند. قابهای نوار برنجی در اطراف این نوع باکس ها موجب ایجاد ساختار محکم در باکس می شوند.

باکس شیشه ای برنجی لوکس

باکس شیشه ای برنجی هندسی لوکس

نتیجه گیری:

این باکس های دست ساز، خانه ای کوچک گیرا و چشم نوازند که نه تنها از اشیای با ارزش و زیبای ما به خوبی محافظت می کنند بلکه زیبایی خاصی به محیط اطراف ما می دهند. اگر شما می توانید ایده بگیرید و سلیقه به خرج دهید باید به شما بگوییم که این نوع لوازم تولید شده با نوار برنجی می تواند ایده های خلاقانه ای به شما بدهد. مثلا از این نوع لوازم می توانید به عنوان جاشمعی استفاده کنید و تزئینات هنری دیگری نیز به آن اضافه نمایید تا خاص و منحصر به فرد باشد. نوار برنجی در عرض های ۱۰ و ۸ و ۷.۵ و ۵ میل عرضه می شود.
حداقل میزان خرید باید ۸۰ متر بوده و برای ناودونی کردن جهت استفاده می توانند به صورت دستی اقدام نموده یا در صورت نیاز پس از خرید نحوه ناودونی کردن نوار برنجی توسط دستگاه به مشتریان معرفی خواهد شد. برای خرید نوار برنجی می توانید با ما تماس بگیرید.

منابع:

https://www.metalsupermarkets.com/difference-between-copper-brass-bronze

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید