مقالات, فروش فلزات

5 عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت فروش مس

قیمت فروش مس به عوامل مختلفی وابسته است. صنعت فلز از قرن نوزدهم زمانی که فن‌آوری، فرآیند ساخت سنگ معدن فلز را با مقیاس بزرگ‌تر آسان‌تر کرد، پیشرفت گسترده‌ای داشته‌است. این روش به سرعت در طول زمان تغییر کرده‌، زیرا سازگاری و تغییر براساس نیازهای مصرف کنندگان را تغییر می‌دهد. امروزه، تنها عواملی که بر فروش ورق برنج، فروش مس و فلزات دیگر تاثیر می‌گذارند، تقاضا و توانایی تولید کنندگان برای عرضه است.

عرضه و تقاضا به عنوان دو عامل اصلی در تاثیرگذاری بر قیمت مس شناخته می‌شوند و علاوه بر آن عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر قیمت فلزات تاثیر می‌گذارند. در ادامه این مقاله با بررسی 5 فاکتور مهم در قیمت فروش مس با ما همراه باشید.

1. دسترسی به منابع طبیعی

همه انواع فلزات خالص به طور طبیعی به شکل سنگ معدن فلز بدست می‌آیند و بعد این سنگ معدن‌ها استخراج و برداشت می‌شوند؛ اما منابع غیرقابل تجدید هستند و این موضوع به این معنی است که تعداد آن‌ها کاهش میابد و همانطور که می‌دانید در صورت کم بودن منابع، این کالاها به کالاهای کمیاب تبدیل شده و قیمت آن‌ها شروع به افزایش می‌کند. بدین معنی که سنگهای با ارزش، کمتر در طبیعت یافت میشوند و قیمت فروش مس و دیگر محصولات فلزی افزایش پیدا می‌کند. پس به‌طور خلاصه می‌توانیم بگوییم تاثیر دسترسی به منابع طبیعی فاکتو بسیار مهمی است و می‌تواند بر قیمت فروش مس اثر گذار باشد.

فاکتورهای مهم در افزایش قیمت مس
افزایش قیمت فروش مس

2. تاثیر قیمت‌ نفت بر فروش مس

سوخت‌های فسیلی به عنوان یک منبع انرژی، تاثیر بسیاری زیادی در زندگی افراد دارند. به همین دلیل است که افزایش و کاهش قیمت نفت و قیمت فروش ورق مسی، فلزات و آلیاژها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، عمدتا به این دلیل که نفت تقریبا در تمام مراحل پردازش و تولید فلز استفاده می‌شود. از فرآیند برداشت که نفت برای تولید ماشین‌آلات سنگین و حمل و نقل سنگ معدن که نیاز به استفاده از وسایل نقلیه دارد، تا تسهیلات تولیدی که ممکن است برای پردازش فلزات به نفت متکی باشد. به دلیل وابستگی صنعت فلز به نفت، قیمت نوسان سوخت تاثیر زیادی بر قیمت فلزات خواهد داشت و سبب افزایش قیمت فروش مس می‌شود.

3. حجم فلزات بازیافت شده

برکسی پوشیده نیست که فرآیند متوقف ساختن فلز قراضه و تبدیل آن به قطعات جدید نیازمند تلاش و انرژی کمتری نسبت به پردازش سنگ های بکر است. با این کار، بازیافت فلزات همیشه ارزان تر از یک محصول جدید است. هنگامی که افراد بیشتری بازیافت را انتخاب می‌کنند و یا حتی گزینه‌های فلزی تمیزتر و سبزتر را در اولویت قرار می‌دهند، این می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر صنعت فلز و قیمت آن‌ها داشته باشد.

تنها دلیل بهتر بودن فلزات بازیافت شده این است که از سنگ معدن بکر ساخته شده‌اند، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که از آن‌ها استفاده کنیم. در حقیقت، مصرف‌گرایی می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر صنعت فلز و صنایع دیگر داشته باشد که پاسخگوی تقاضای مصرف کنندگان باشد.

4. تاثیر واردات و صادرات بر قیمت فروش مس

ممکن است واردات و صادرات فلزات یک عامل بزرگ به نظر نرسد، اما تاثیر قابل توجهی بر قیمت فروش مس و سایر فلزات دارد. بیشتر معدن‌کاری فلزات در خارج از کشور رخ می‌دهد که باعث افزایش هزینه می‌شود، زیرا این فلزات به حمل و نقل اضافی از طریق کشتی‌های باری و یا هواپیما قبل از تولید در خاک ایران نیاز دارند. سایر هزینه‌های اضافی مانند مالیات، حمل و نگهداری نیز افزایش خواهد یافت که باعث افزایش قیمت ورق مس و فلزات دیگر می‌شود. به همین دلیل واردات و صادرات بر قیمت فروش مس موثر هستند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت مس
افزایش قیمت فروش مس

5. برآورده کردن تقاضاها

همان‌طور که گفتیم تقاضای فلزات یکی از قدیمی‌ترین عوامل برای افزایش قیمت فروش ورق مس و سایر فلزات محسوب می‌شود. از آنجا که فلزات و آلیاژهای فلزی به دنیای مدرن معرفی شده‌اند، مصرف کنندگان خواستار آن شده‌اند چون بسیار مفید و فراگیر هستند. مشکل این حجم از تقاضا برای فلزات این است که قیمت‌ها بالا می‌رود زیرا تامین کنندگان در تلاشند تا رضایت مشتریان خود را برآورده کنند.

هر چه تقاضا برای رول مس و ورق برنج و دیگر فلزات بیشتر باشد، گران‌تر می‌شوند. به زودی، فلزات و آلیاژهای فلزی، به ویژه انواع غیر آهنی، به یک کالای لوکس تبدیل خواهند شد و دسترسی به آن‌ها محدود می شود.

مصرف کننده عاملی مهم در قیمت فروش مس و فلزات دیگر

در نگاه اول به نظر می‌رسد که صنعت فلز و قیمت محصولات توسط معدنچیان و تامین کنندگان کنترل می‌شود. اگرچه این تا حدی درست است، اما مصرف کنندگان می‌توانند به سادگی با اولویت‌بندی قطعات بازیافت شده بر روی فلزات بکر، تفاوت ایجاد کنند. ممکن است به نظر یک عامل بزرگ به نظر نرسد، اما وقتی افراد بیشتری تصمیم می‌گیرند از فلزات بازیافتی استفاده کنند و تامین کنندگانی را انتخاب کنند که بر محیط‌زیست ارزش قائل هستند، قیمت فروش مس یا سایر فلزات ممکن است به نفع مصرف کنندگان تغییر کند و شاهد کاهش قیمت در آن‌ها باشیم.

خرید ورق مس، رول مس و صفحه ارت مس از فروشگاه بازار فلز رحیمی

فروشگاه بازار فلز رحیمی یکی از انواع نمایندگی فروش مس باهنر است که شما می‌توانید برای خرید ورق مس باهنر و اطلاع از قیمت ورق مس، رول مس و صفحه ارت مس به وبسایت بازار فلز مراجعه کنید. فروشگاه آنلاین رحیمی بازار فلز یکی از قدیمی‌ترین فروشندگان مس و ورق برنجی در سراسر ایران است. برای مشاوره رایگان در این رابطه، با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع بندی

مس یکی از اجزای حیاتی در صنعت تولید است و نوسانات قیمت فروش مس می تواند نشان دهنده قدرت یا ضعف رشد صنعتی باشد. مس در طیف گسترده ای از صنایع از جمله ساخت و ساز، الکترونیک، حمل و نقل و مخابرات استفاده می شود و آن را به یک کالای ضروری تبدیل می کند. تقاضای جهانی مس به ویژه در بازارهای نوظهور مانند چین و هند که به سرعت در حال توسعه زیرساخت ها و بخش های ساخت و ساز خود هستند، در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید:

خرید و فروش مس و ۵ نکته جالب در مورد آن که باید بدانید

فرق فلز برنج و برنز و مس چیست؟

ورق برنجی چیست؟ آشنایی با کاربردهای آن

ورق مسی چیست؟ + بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای فلز مس

سوالات متداول در قیمت فروش مس

چه عواملی در قیمت فروش مس موثر هستند؟

به‌طور کلی تولید عرضه کنندگان و تقاضای خریداران نقش مهمی در قیمت فروش مس دارند؛ علاوه بر آن 5 فاکتور مهم دیگر که توضیح دادیم نیز بر قیمت مس موثر هستند.

آیا قیمت نفت برای بازار فلزات مهم است؟

بله؛ سوخت‌های فصیلی بخش عظیمی از زندگی افراد را پوشش می‌دهند، حتی قیمت فروش مس و سایر فلزات مانند برنج، طلا، نقره و… نیز با قیمت نفت رابطه مستقیم دارند.

آیا فلزات بازیافتی باعث کاهش قیمت مس می‌شوند؟

بله؛ دسترسی به فلزات قراضه و تبدیل آن‌ها به فلزات مصرفی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از استخراج فلز و فرآیند تولید آن است.

author-avatar

درباره بازارفلز رحیمی

بازارفلز رحیمی یکی از قدیمی ترین فروشگاه های محله پامنار مرکز خرید و فروش فلزات رنگین در ایران است. آقای رحیمی بنیان گذار آن است و از حدود 30 سال است تجربه خرید و فروش فلزات رنگین مسی و برنجی را دارد. یکی از قدیمی ترین نماینده های باهنر کرمان در تهران است.https://maps.app.goo.gl/fFL99GKaod39igy57

دیدگاهتان را بنویسید